středa 28. ledna 2015

Na co je třeba založit si spořící účet a sehnat sponzora?

Pomaloučku, polehoučku sem přidávám další a další články ze starého blogu. Moc mě těší vaše komentáře (a to i u článků, které jsou publikované vlastně jakoby podruhé, to jsem vážně nečekala, takže moc, moc díky). To bylo trochu toho dojetí a teď k věci. Postupně mě napadalo (respektive postupně jsem myšlenku dotahovala do reálné podoby), že by se mezi všechny ty recenze, recenze, recenze a asi i nějaké jednorázovky hodil článek z úplně jiného soudku, při kterém byste se možná i pousmáli. Tenhle pojednává o rádoby vtipném a lehce nesmyslném tématu: Na které věci si je třeba založit nejlépe účet rovnou spořící a k tomu si pro jistotu sehnat i nějakého pořádně movitého sponzora ochotného financovat přesně tyto věci.


Billion Back Records animated GIF

Sami posuďte, v jakém případě by se vám ten sponzor hodil (mě ve všech :D). Případně se můžete zamyslet a napsat mi do komentářů i nějaký další pádný důvod na založení účtu a zajmutí boháče se sklony k sponzorování všeho možného. 
Jinak bych asi měla upozornit, že mě postihla nepsavá nálada, takže občas jsou v tom článku vážně kecy, ačkoliv se snažím. Ale nejde to. Prostě mě postihla psací krize a každé slovo musím z hlavy násilím vytlačit a přenést na papír, pardon obrazovku...
Ale už dost povídání, přejděme k věci.

1. Na náhlé přepadení libovolného knihkupectví, které je zrovna v dosahu.

hand animated GIF Přiznejme si, že každý z nás už aspoň jednou jdouce kolem nějakého knihkupectví zatoužil vejít dovnitř, zapomenout, že peníze v peněžence jsou od mamky na nákup potravin, a prostě si vybrat těch pět knih, po kterých už tak dlouho touží, zaplatit penězi na nákup potravin a pak už jen kráčet obtěžkán váhou přesně pěti knih, těch pěti knih, po kterých tolik toužil a které jsou teď jeho. A pak doma vysvětlovat, že ty peníze se prostě bez jakéhokoliv logického důvodu samy vypařily.

V mém případě to většinou skončí jen u toho, že se sice odhodlám vejít do knihkupectví, ale protože mě nikdo nepověřuje nákupem jídla, nemám u sebe většinou příliš velký obnos a můžu tedy jen nad vysněnými knihami slintat. Sice na mě pak prodavačka kouká divně, ale víte, jak je to těžký? :D Mohla bych sice sáhnout do svých úspor, jenomže to by nedopadlo moc dobře a přinejmenším na Vánoce bych asi rozdávala jen vlastnoručně vyrobená přáníčka, což by platilo i na všechny svátky a narozeniny. Proto bych hned brala nějaký ten účet vyhraněný vyloženě na knihy, na hódně moc knih a kreditku k tomu, abych si mohla knížky kupovat bez váhání. Co vy?

2. Na finančně nákladné výlety do kina s kamarády po boku.

V dnešní době není problém sednout si k počítači a najít si film on-line. Když je vám to málo, můžete si ho i stáhnout, což je sice trestné, ale ne že by na to někdo moc hleděl (doufám, že vám teď nekazím morálku a schválně neponoukám ke špatnostech :D). No, nicméně se zdá, že do kina se skoro ani nevyplatí chodit, jelikož to vážně stojí dost peněz a rodičům po čase dojde trpělivost a financování takových věcí pak leží jen na mých bedrech. Logicky bych se na takový drahý zážitek měla vykašlat, navíc si většinou neodpustím 3D, což znamená ještě přinejmenším dvacetikorunu navrch, ale já místo toho už plánuji, na co tenhle rok s kamarády vyrazím (btw bude to Avengers: Age of Ultron a Thor 3, páč mám slabost pro Thorova podlého bratříčka :3 + ještě milion dalších filmů, které si stejně nebudu moci dovolit - hlavně všechny marvelovský filmy, protože jsou prostě super geniální - jo včera jsem viděla Kapitána Ameriku 2 a jsem z toho ještě teď paf).

Jinými slovy, to, že jsi s kamarády vyrazím do kina na nějaký (podle mého názoru) dobrý film, prostě patří k mému životu a i když na spoustu filmů koukám na počítači, aspoň 3x do roka si kino nemůžu odpustit. Nemůžu. Mám strašně ráda ten pocit, když se můžu uvelebit na křesle, přede mnou obří plátno, 3D brýle na nose a podívaná začíná. A potom ten pocit, jako by zdřevěněly nohy, jak jsem úplně vykolejená a mimo realitu a v hlavě se mi motají scény z filmu. A teď ta opojná představa, že by mi někdo tyhle výlety sponzoroval... Hned bych současný počet návštěv vynásobila pěti. :D

3. Na (ne)plánované obchůzky obchodních center.

minions animated GIF Znáte to, že? Stačí jen říct, že na něj/ni zatím počkáte tady v tomhle obchodním domě a zkrátíte si čas pokukováním do různých výloh. A o patnáct minut později si říkáte, že jste sem nikdy neměli lézt, protože za tu krátkou dobu se vám už stihly zalíbit ty džíny z New Yorkeru, mikina z Timeoutu a šaty z Tally weijlu. Nebo si jdete jen pro nové ponožky a odejdete rovnou s pěti taškami a s vědomím, že po zbytek měsíce budete jen o chlebu a vodě. Je však třeba občas obměňovat šatník, nemyslíte? A kromě toho, bez nakupování v obchodních centrech by to rozhodně nešlo, navíc to má asi milion výhod (všechny obchody jsou pěkně pohromadě, můžete porovnat ceny, máte větší výběr,... ačkoliv to sebou nese i víc utracených peněz). Prostě občas peníze na Vánoce a k narozeninám nestačí. To v překladu znamená, že nemůžu jen tak bez pořádného důvodu vlézt dovnitř obchoďáku, protože z toho mám potom přinejmenším depresi, že si nemůžu nic pořídit a navíc mě pronásleduje otravný pocit, že mi toho doma tolik chybí... Asi vážně začnu nějakého sponzora shánět... :D

4. Abychom mohli poznat celý svět/Na cestování

To je přece důležité poznat svět, nebo ne?
S oblibou říkám, že miluju cestování, ačkoliv jsem doopravdy byla párkrát v Chorvatsku a jednou v Bulharku. Ale i přesto už spřádám velkolepé plány, kam všude se chci podívat, co všechno chci procestovat, co bych ráda viděla. A je toho opravdu hodně. USA, Francie, Finsko/Norsko/Švédsko, Itálie, Peru, Brazílie, Austrálie,... Raději nebudu vypisovat další země, protože by toho bylo vážně hodně. A jak tak na ten seznam koukám, dochází mi, že to asi těžko budu schopná zaplatit z vlastní kapsy (jo, možná jednou v padesáti, ale já bych radši pěkně zamlada). A pochybuju, že mi rodiče budou mé výpravy ve větším financovat...                                                                                   bird animated GIF                                            Odlétám do teplých krajů...                                                                                                                    



Zítra si založím spořící účet přímo na cestování! Budu ho potřebovat. Všichni ovšem víme, že k ničemu takovému nedojde :D Ale sponzor... To by šlo. To by šlo, to by šlo. Kde ho sehnat? Česká republika mi je zkrátka malá, vlastně mám v plánu se odsud jednou odstěhovat aspoň na nějaký čas. Ale to všechno chce peníze. Začínám zjišťovat, že to je tááák strašně frustrující článek. :/ :D Bez cestování určitě nepřežiju...

5. Na kvalitní vzdělání v cizině

Neříkám, že české školy jsou špatné, třeba Karlova univerzita, to je pořádně zvučné jméno. Ale přeci jenom Cambrigde či Oxford, to zní ještě o něco lépe. Samozřejmě na ty univerzity musíte mít hlavu a v ní funkční mozek, ale i když tohle všechno máte, pořád vás od vysněné školy dělí pár států a jeden průliv a asi i dost peněz...

Sponzore, kde jsi?

(PS.: Už začínám blábolit hodně velké nesmysly - jak jste si jistě už stihli všimnout - takže to raději pro dnešek ukončím. A to mám ještě v plánu sepsat recenzi na Kapitána Ameriku 2 nebo na X - meny Budoucí minulost, ale vidím to spíš na Kapitána.)

Paá :)

12 komentářů:

Ivy řekl(a)...

Sem se sponzorem! :D Povedený článek, tohle téma by mě nikdy nenapadlo i když si furt stěžuju, že jsem švorc a že bych si měla začít poměr s šéfem banky nebo líp s bankomatem :D.
K dotazu na knihu Loving Mr. Daniels. Určitě si dokážu představit jednodušší angličtinu (třeba C. Hoover píše jednodušeji) ale pořád jsem knihu zvládla přelouskat, takže to není nic těžkého.

Tina řekl(a)...

Tak takovýho sponzora bych brala hned :D Nebo kreditku bez limitu :D Vím, jak je těžký být v knihkupectví, nebo kolem něj i projít a toužebně si přát všechny ty super knížky....a nákupy, no páni :D. Nejsem nějaký extra blázen do nákupů, ale jednou za čas by se to fakt hodilo. Co se týče cestování, tak to bych hrozně moc chtěla...cestování mě hodně láká :D Podle mě byl tenhle článek super, i když se ti třeba špatně psal :D

Eliz řekl(a)...

Jo, je to jasný, začnu chodit s synem ředitele banky! :D
A ke knížce: Jestli si ji zvládla přelouskat ty, tak já dost pochybuji, že na tom budu taky tak dobře :D Ale něco anglického přečíst musím. Naše učitelka totiž dostala geniální nápad... :P

Eliz řekl(a)...

Psal se příšerně! :D Děs, děs!
Já kolem knihkupectví chodit prostě nemůžu, to nikdy není moc dobrý... :D
Cestování mě taky strašně láká, avšak ty finance, že? :D

Laura K. řekl(a)...

Well na to študovanie :D :3

Eliz řekl(a)...

Jo, to by se hodně hodilo :D

Kačíí řekl(a)...

Taky bych ho brala! :DD
Vážně super článek, ten první bod je stejně nejlepší! Knihy forever!:33

Eliz řekl(a)...

Přesně! Knih není nikdy dost :D

Kate řekl(a)...

Taky by se mi hodil sponzor. :D

Eliz řekl(a)...

To asi každému :D

Alciellë řekl(a)...

Dříve jsem na tom byla podobně a doprošovat se rodičům o nějakou tu kačku mi přišlo hloupý. A z brigády pak utrácet mi to pro změnu přišlo líto utrácet. Teď už si vydělávám a jsem svou paní ohledně financí, ale žádná sláva to není. Sice si šetřím, ale to na takové ty sny/věci, které jsem si přála tenkrát a pak váhám, zda mi to za tu útratu stojí. Některé částky jsou na zaplacení určitých poplatků jako telefon, pojištění, nájem, apod. Ale stejně neodolám a nějakou blbost si koupím =D. Jsme přece jen lidi, peníze budou, my nebudeme, tím se snažím řídit :). Já jsem asi divná, ale asi bych nemohla mít nějakého sponzora, možná na chvilku, ale pak bych si přišla jako nedostatečná, či jak to napsat. Prostě závislá na druzích, co se neumí o sebe postarat. Ale jak píšu, ještě před rokem jsem byla jiná a nedívala jsem se na to z tohohle úhlu =D.

Eliz řekl(a)...

Vzhledem k tomu, že já si ještě nevydělávám, jsem hodně závislá na rodičích a svým způsobem to je stejné. Existují nutné věci, které opravdu potřebuji a pak jsou tu věci, které nejsou nutné. A já uvažuji o tom, co si koupit a co ne, abych zase tolik nezatěžovala rodinný rozpočet :)

Okomentovat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)

 
Blogger Templates