Série, které všichni milují... Až na mě

by - 6/20/2015


Není žádným tajemstvím, že já jsem všechno, jenom ne normální. (Pokud se mi podařilo před vámi tuto skutečnost doposud utajit, to se docela divím.) Moji nenormálnost podporuje i fakt, že knižní série, které všichni milují, fanynky při vyslovení jejich názvu bezmála omdlévají a-tak-dále, já naopak nemusím.
Respektive se mi nedaří na knihách odhalit to, kvůli čemu všichni tolik šílí. A vysvětlovat pak všem, proč se mi danná série nelíbí, mě značně ničí, neboť musím zároveň vzdorovat nenávistným pohledům již zmiňovaných zarytých fanoušků.
Proto pojďme odhalit, o jaké knižní série se jedná a proč jsem nepropadla jejich fenoménu.

1. Divergence


zdroj

Četla jsem první díl. A jsem si naprosto jistá, že mi to stačilo. Podle toho, jak jsou všichni z Divergence nadšení, jsem čekala opravdu velkou bombu, dostavil se však jen nijak extra výrazně výjimečný příběh s nepříjemnou hrdinkou a různými nesrovnalostmi. Další díly mě nelákají, neviděla jsem ani filmové zpracování.

Ačkoliv věřím, že sérii dám třeba někdy ještě šanci :)




2. Hunger games

zdroj




Netvrdím, že je tahle série špatná. Naopak se mi celkem dost líbila, akorát třetí díl byl slabší. Jen nechápu všechen mediální humbuk kolem. Celou sérii mi neuvěřitelně zprotivil.







3. Harry Potter

zdroj

Tento případ je něco trošku jiného, protože já jsem ságu Harryho Pottera ještě dosud nečetla, takže jí nechci křivdit. Už jenom kvůli kamarádce bych ji za prázdniny ráda přečetla a dala tak panu Potterovi alespoň šanci.

Problém je, že se mi do toho až děsivě nechce. Pro většinu knihomolů je HP naprostý základ, já ho však nikdy nečetla a klidně bych to tak i nechala. Nevím, co ostatní tolik láká.



4. Stmívání


zdroj


Možná, že tady mají značný vliv i obecné předsudky, nicméně Stmívání jsem nikdy nečetla a doufám, že ani nikdy nebudu muset. Samotná anotace mě obohatila natolik, že považuji potřebu přečíst si tuto ságu za zcela vyčerpanou. Romantika v knihách nikdy nebyla mým šálkem čaje, ale co je moc, to je moc.



zdroj


5. 50 odstínů šedi (aneb jak říkám já: 50 odstínů Gandalfa)

K mé smůle se mi do rukou dostal úryvek z prvního dílu tohoto erotického počinu století. Dobře, neříkám, že to byla až taková hrůza, jen si nedokážu představit, o čem by bylo těch další xxx stran. Myslím, že po stovce bych odpadla samou nudou a stereotypem.



6. Upíří deníky

zdroj




V případě Upířích deníku mě zase odrazuje počet dílů. Pravda je taková, že všechno, co má více jak 4 díly, je pro mě nevyhovující série. Sehnat totiž každičký díl je obvykle velmi náročná věc, tudíž se o ni nemá člověk ani pokoušet (moje životní filosofie :D). A hlavně, o čem kurňa může být třeba takový 7. díl??





7. Hraničářův učeň
zdroj




I tady je hlavním problémem množství. Konkrétněji množství dílů, které je větší, než je vůbec zdrávo. S velkou dávkou odhodlání a trpělivosti jsem vydržela až do 5. dílu, načež jsem sérii dala sbohem, protože jsem věděla tuto bitvu nikdy nevyhraji.

Určitě někdy plánuji druhý pokus, kdy budu ještě odhodlanější a trpělivější!







Což jsou asi všechny knižní série, které jsem chtěla zmínit. Je to můj názor, který můžete sdílet nebo také nemusíte. Ráda si přečtu ten váš, jak je vidíte vy, jestli jdete také proti proudu, nebo naopak zmiňovaných 7 sérií milujete. :)

You May Also Like

37 komentářů

  1. Wow! Mám to taky tak. :D Divergenci jsem četla celou - všechny tři díly. Jakžtak jsem to dala ale hodnocení je takové ... Nevím, nezaujalo mě to. Já nejsem na sci-fi. :P
    Hunger Games jsem ani šanci nedala, prostě mě to vůbec neláká, spíš odpuzuje. Sci -fi mluví za vše...
    Pottera z tohohle všeho hodnotím nejlépe, sice jsem četla jen dva díly, ale bylo to celkem dobré. První díl mám fakt ráda. A asi si přečtu i ty ostatní, mám to doma jako sérii všech dílů, tak je škoda nechat to ležet ladem, ne? :-)
    Twilight knížky jsou možná dobré, film je na nic. Ale zatím jsem tomu taky nedala možnost.
    50 odstínů Gandalfa - jé, ten název se mi taky fakt líbí :D, odvrhuji okamžitě. Kámoška mi sice říkala, že knížka je super a film průměrnej. Já si myslím, že knížka je děsná a film ještě horší, tahle tématika mě prostě nabere... Já chci origoš příběh, ne story, kde se lidi do sebe zamilujou, vezmou se a maj dítě. A konec. Kde to jsme? ? ? :O
    Deníky by možná mohly být dobrý, i když já upíry nemusím, ale tolik díl" Jasně, okamžitě to odrazuje. Sestra to sice s nadšením sleduje, miluje ,,Iánka", ale já nad tím jen vrtím hlavou...
    A co se týče Hraničářova Učně... Prý je to pro desetiletý děti, nejsem si jistá, jestli na to nejsem až moc dospělá. Nevím... třeba ne, ale dětský knížky vážně nečtu - jenom bych si někdy chtěla přečíst Malého Prince. ^.^ A dalším problémem je opět ta délka... Ale kdo ví, třeba se na tyhle knížky jednou s chutí vrhnu. Třeba v 8Oti... Who knows?...!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já naopak mám sci-fi moc ráda, ale Divergence mě prostě minula.
      Jej, to ani nevíš, kolik mi doma leží knížek a sérií ladem! :D Pořád si říkám, že se k nim někdy konečně musí dostat, ale pak přijdou recenzní knihy a ebooky, nebo si skočím do knihovny a rázem se všechny plány zhroutí :p
      50 odstínů... Pravda, je to originální asi jako dědovy ponožky. Prostě okay, asi vím, co na tom lidi okolo asi tolik bere, ale já díla obvykle oceňuji i v jiných aspektech.
      Obecně na upíry také moc nejsem a kromě toho seriál má snad ještě milionkrát více dílů než knižní podoba.
      Pravda, Hraničářův učeň je přece jenom pro trošku mladší :)

      Vymazat
  2. Na něco z toho mám stejný názor, na něco úplně opačný. Divergenci jsem četla všechny tři díly, ale díl po díle to bylo horší a horší, do kina už jsem na to ani nešla. Hunger games je fajn, líbí se mi, ale chápu, že se v té řadě dystopií snadno ztratí a může se zdát, že na něm není nic zvláštního. Já to beru tak, že to byla jedna z prvních dystopií, která vůbec prolomila hráze s tímto žánrem a proto je vlastně vyjímečná.
    Stmívání jsem kdysi četla a líbilo se mi to, ale když to beru s odstupem, tak už to tak moc nechápu. Jako může to být fajn oddechovka, ale nic moc víc. Padesát odstínů jsem taky přečetla, alespoň ten první díl, ale upřímně mě to nevzalo tak, abych se vůbec pouštěla do dalšího. Upíří deníky jsou pro mě po Divergenci nejhorší, připadalo mi to jako úplná slátanina, navíc to má přemrštěně moc dílů.
    Já jsem sérii Hraničářova učně přečetla před dvěma roky během tří týdnů a bavit mě to nepřestalo, ale zpětně už to pro mě není tak přitežlivé, abych to četla znovu nebbo si to pořizovala domů.
    Na co ale nedám dopustil je Harry. Já vím, že když jsi to nečetla, asi se to dá těžko pochopit, ale tyhle knížky jsou opravdu vyjímečné. Já jsem na nich vpodstatě vyrostla a naprosto chápu, že může být těžké číst to teď od začátku. Když listuji prvním dílem, už mě vlastně vůbec neláká, i když tehdy se mi moc líbil. Ale na pátý nebo třeba sedmý díl si ráda sednu znovu a ani nedokážu spočítat kolikrát jsem to už četla. Harry je prostě špička, nic ho u mě doteď nepřekonalo. Chápu, ale že tolik dílů najednou a ještě k tomu ta tlošťka člověka vůbec lákat nemusí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po té, co vyšly Hladové hry, tak se opravdu s dystopie protrhl pytel a obecně se o tomhle žánru začalo více mluvit.
      Slátaniny s upíry jsou snad to nejvražednější... :p
      Já tě chápu. já zase vyrůstala na jiných knížkách, takže na ně bych svým způsobem asi taky teď nedala dopustit. Bohužel Harryho Pottera jsem nějak nepotkala, pak jsem viděla filmy a do knih se mi (přirozeně) moc nechtělo. Na druhou stranu, když HP posoudím aspoň z hlediska filmů, tak ty knihy vlastně mohou být opravdu dobré, protože filmové zpracování se mi líbilo :)

      Vymazat
  3. Upíří deníky, Fifty Shades a Twilight jsem taky nečetla a rozhodně to neplánuju... a obecně na ně sdílím tvůj názor.
    Hunger games se mi hrozně líbily, když jsem je četla prvně. Po roce jsem si je přečetla znovu... a byla to dost hrůza. První díl ještě jo, ale druhý a třetí... v druhém to autorka totálně pohřbila tím, že 2/3 byly pouze o tom, jak Katniss řešila jestli má radši Peetu nebo Hurikána a co má sakra dělat, když ji Snow nemá rád -.- Třetí díl byl na tom dost podobně.
    Divergenci jsem měla celkem ráda a zatím furt mám, ale potom, co jsem si přečetla poslední díl a docela mě zklamal, uvažuju o tom, že si první dva znovu přečtu, abych si svůj obrázek o sérii trochu aktualizovala.
    Jediné, v čem se lišíme je HU & HP. HP je prostě - jak jsi říkala - knihomolův základ a já si celou sérii většinou přečtu minimálně jednou ročně :D HU... dlouhé série mi nevadí a tuhle jsem si prostě zamilovala :) Strašně mi vyhovoval autorův humor ^^
    Ale jak jsi říkala - každý má svůj názor a tohle byl rozhodně zajímavý článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hunger games jsem znova číst nezkoušela, i když by to mohl být zajímavý zážitek :D
      Též mi vadilo, jak se Katniss pořád rozhodovala, já nevím, asi jsem čekala nějakou vyšší úroveň, kam tyhle pasáže moc nepatří.
      U Divergence by mě docela zajímala smrt té-jedné-hlavní-postavy, jinak se mi to fakt číst nechce.
      Ono, HU vlastně nebyl tak špatný, ze začátku mě bavil hodně, kdyby bylo míň dílů, tak se třeba dostanu i na konec :D

      Vymazat
  4. Upíří deníky a Stmívání je brak, ale ten největší upíří brak, co jsem kdy četla byla Škola noci - to je fakt jak telenovela a ještě k tomu prasácky napsaná.
    Harry Potter je srdcovka. On to člověk musí číst asi v tom správném věku. Já s Harrym prakticky vyrůstala a oba jsme stárli tak přibližně stejně rychle :D
    Zbytek jsem ani nečetla, ani neviděla, tak nesoudím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen, na Školu noci jsem zapomněla! I když o této série nemám tak velice povědomí, pamatuji si, jak ji kdysi někdo označil za totální ztrátu času + mi ještě vyjmenoval dostatek důvodů, proč se té sérii vyhnout velikým obloukem :D
      Sdílím tvůj názor, vzhledem k tomu, jak Harry postupně stárne, tak čtenář pro nejlepší prožitek by měl s ním také postupně vyrůstat :) To už jsem prošvihla.

      Vymazat
  5. Kromě tedy Harry Pottera s tebou musím souhlasit. Ještě bych tam zařadila Nástroje smrti, to mě taky obešlo velkou obklikou. Ale jsem zarytý Potterhead, to ne že ne. Zkus si to přečíst a uvidíš sama. A pokud ani poté nezměníš názor, tak s tebou souhlasím, že nejsi normální (vtip) :-D Pokud tě to ani po přečtení nezaujme, tak tomu sice nepochopím, ale budu mít pro tebe porozumění - každému se líbí prostě něco jiného. Já zase nemůžu strpět (ani nejmenším coulem své duše) anime a manga sra*ky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nástroje smrti mě docela lákají :)
      Ale v klidu, mě anime taky absolutně nebere, nechápu ty všechny lidí, kteří jsou z něj paf.

      Vymazat
  6. No tak výrazne by som ti odporúčala nečítať Upírske denníky, pretože aj keď je to spočiatku ešte trochu znesiteľné, od piateho dielu som to už nevedela čítať. Ostatné ma až tak netrápia, no Hunger Games sa musí ponechať, že bol na počiatku toho dystopického boomu a tým je tá séria taká výrazná. No ten Harry Potter je neodpustiteľný! (žartujem)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za doporučení, buď si jistá, že se do nich fakt pouštět nehodlám ;)
      Hele, já asi moc nepomůžu šířit, jak to já mám s Harrym Potterem, protože se začínám cítit ohrožovaná na životě :D

      Vymazat
  7. Je sice pravda,že knihy jsem nečetla,ale filmy jako Divergence,Stmívání nebo Hunger Games mě vůbec nenadchly a tak trochu nechápu co na tom všichni vidí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já viděla filmové zpracování jen u Hunger games: Aréna smrti a nevím... nějak pořád nevím, co si mám myslet :D

      Vymazat
  8. Krom toho HP souhlasím! :D
    Divergencie, Učeň, Twilight i 50 Shades šlo komplet mimo mně. Ale (bohužel) máma si dost oblíbila HG a spolužačka Deníky... naštěstí to nejsou ty nejhorší možnosti a jde to přežít :'D
    A co se HP týče, nejsem do tý série bezmezně zamilovaná nebo tak, ale prostě se mi líbí... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já denně musím přežívat útoky ze strany mé spolužačky ohledně HP, tááákže.... :D

      Vymazat
  9. Skvělý článek. Z Divergence se mi líbil první díl, ten jsem si dokonce zamilovala, ale druhý už mě tolik nenadchl a možná proto se nemůžu dokopat k tomu, abych si přečetla i ten poslední... HG je skvělá série! :D
    S Harrym jsme na tom stejně, také jsem sérii nečetla a ani se v brzké době nechystám.
    Stmívání jsem přečetla v době, kdy vycházelo a docela se mi líbilo, ale v současnosti by už u mě asi nepochodilo.
    Četla jsem i 50 Odstínů, abych zjistila kolem čeho je takový humbuk... no, pořád to nechápu.
    Upíří deníky jsem jednou zkoušela číst, ale nelíbilo se mi, jak jsou postavy rozdílné od těch v seriálu, takže to taky nedopadlo.
    Ale Hraničářova učně ti neodpustím :D. Dobře, uznávám, taky jsem se dostala asi jenom k pátému dílu, ale to nebylo mojí vinou, to jenom v knihovně další neměli, ale chystám se to co nejdříve napravit. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :)
      Konečně někdo, kdo nečetl Harryho! Aspoň se necítím jako nejdivnější tvor pod sluncem :D
      To u nás snad měli snad kromě posledních dvou dílů všechny, ale tak daleko se já už prostě nedostala.

      Vymazat
  10. Kromě HG jsem se ještě k ničemu nedostala :D Ale Divergenci vůbec nemusím, ani jsem to nezkoušela číst.. Už delší dobu mám averzi na tyhle "fangirl" knihy -_- Mám radši nějaké, které moc lidí nezná, protože potom je jen lepší, když potkáš někoho, kdo tu neznámou knihu četl taky ☺♥ :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedávno jsem zjistila, že jedna moje spolužačka, která obvykle moc nečte, je taky blázen do série Tetování krví! To bylo fakt hustý! :D Měla jsem z ní radost :)

      Vymazat
  11. Já osobně se můžu řadit spíše mezi čtenáře začátečníky a zaměřuju se na literaturu, kterou málokdo zná už jen z toho důvodu, že mám v hlavě jakýsi blok (ať už jde o film, seriál či knihu), že co sledují všichni, to mě automaticky odpuzuje. Pokud tě zajímá, jak jsem si zamilovala Hunger Games... šla jsem na druhý díl do kina bez toho, aniž bych věděla, o čem film bude a že vůbec existuje první díl, no propadla jsem tomu, co k tomu dodat. Divergenci znám taky jen z filmového plátna, nesnáším totiž hádky, zda je lepší kniha či film, a tak vítězí vždy ta forma, do které se pustím dříve. Bála jsem se z počátku, že máš na všechny ságy a série, které jsi zmínila, špatný názor, většinu z nich jsi ale nečetla a nebo tě odradil počet dílů, což je něco, s čím se ztotožňuju, takže ti vlastně nemám ani co vytknout. ))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také s tím mám problém, nějak se mi nechce doplňovat už takhle široké řady fanynek, protože to jsou všichni strašně chytří a dělaj kolem dané série rozumy. To já jsem četla několik téměř neznámých sérií, ktero jsem si absolutně zamilovala. Podle mě rozhodně není to, o čem se nejvíc mluví, zárukou nejle'ši série. :)

      Vymazat
  12. Páni, tieto knižné série som tu nečakala, teda aspoň niektoré určite nie. Súhlasím so 4,5,6, nečítala som, ale úprimne, ani neplánujem. Divergenciu mám rada, najmä prvý diel a rovnako tak HG. HP je moja veeeľka srdcovka ako asi vieš a preto ti rozhodne radím, aby si dala sérii šancu :-) HU mám taktiež veeeľmi rada, ale beriem, že tá séria nesadne každému :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jí šanci dám. Vlastně bych chtěla dát šanci všem, aspoň maličkou, ačkoliv vím, že třeba v případě Stmívání to bude předem prphraný boj :D

      Vymazat
  13. S Divergencí docela souhlasím. Mě se to čte celkem dobře, ale prostě...Není to tak super, jak všichni dělají. Hunger Games je srdcovka, takže tam přežiju i mediální humbuk, i když, ten počet lidí, kteří dělají, že ví, o co jde a přitom pořádně neví mě dost štve. Upíří deníky, 50 odstínů a Stmívání...Amen. Nikdy to nebyl a nebude můj šálek kávy, ať už z jakéhokoliv důvodu.
    - Eliza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, tyhle lidi nesnáším, dělají strašně chytré a přitom ví kulové. Nebo mi ještě pijou krev osoby, které nějakou tuhle světobornou sérií četli, takže o tom pořád musí mluvit a i když ví, že já se taky na ni chystám, milerádi mi prozradí nejlépe celý děj, abych si čtení mohla ještě víc užít? :/

      Vymazat
  14. Do série Hra o trůny jsem se ještě nestihla pustit, i když to mám určitě v plánu. Třeba až se k tomu konečně dokopu, tak budou vydané všechny díly :D Zaklínač je taky dobrý tip, i když mě zase tolik neláká ;)

    OdpovědětVymazat
  15. Divergenci i Hunger Games jsem četla, ale rovnou říkám, že filmy jsou lepší. U prvního dílu Divergence jsem čekala trochu víc, příběh je sice zajímavý, ale v tomhle ohledu mě víc zaujali Hunger Games. Naprosti tomu Divergence je o trochu líp napsaná (je tam víc detailů, takže si čtenář může představit jak to tam vypadá. Přišlo mi, že autorka je dosti zaujatá v popisu zubů a úst postav, protože to bylo u prakticky všech charakterů, jaký maj zuby.) ale konec je strašně uspěchanej. Hunger Games jsou moje srdcovka, ale mám raději filmy, knížky jsou sice taky dobrý, ale potřebovalo by to víc popisu okolí. Stmívání jsem nedávala ani filmy, protože mi to přijde fakt strašný, ehm. Není to můj šálek kávy. HP se čte dobře, četla jsem sice jen od pátého dílu, ale stejně je to lepší než filmy, takže to ti určitě doporujuču si přečíst. Do 50 odstínů mě pořád nutí kamarádka, ale ty knížky z mě nemaj šanci, takže maximálně film, a to jenom když se budu opravdu hodně nudit, protože to opravdu není nic, co bych vyhledávala. Upíří deníky znám ze seriálu, ale prý je to úplně jiný než knížky. Velmi zajímavý článek! :)


    giveaway; in another galaxy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Hunger games si nejsem úplně jistá. Kniha i film mají něco do sebe, třeba u filmu mě totálně dostala ta atmosféra.
      Konec v Divergenci je zabijackej, mě se vůbec nelíbil.
      Zase mi přijde divné začít v sérii až pátým dílem. No, nevím...

      Vymazat
  16. Třeba Upíří deníky nebo Twilight taky nemusím... -_-

    OdpovědětVymazat
  17. Divergenci jsem četla, z prvního dílu jsem byla nadšená, druhý už mi trochu lezl na nervy a třetí byl prostě katastrofa :D V čem se ale lišíme, to je Harry Potter :) Harry je série mého dětství, spolu s ním jsem vyrůstala a na všech mých dílech je znát, že jsem je četla několikrát dokola :D Zkus si HP přečíst a uvidíš, možná tě chytne, jako většinu čtenářů :)
    Z Hunger Games jsem četla zatím jen první dva díly. První díl mě chytnul, teď po dočtení druhého jsem zklamaná, protože se většinu knihy jenom řeší, kdo má koho rád..A Upíří deníky, to je pro mě brak. Přečetla jsem první díl, byl to děs a na další se rozhodně nechystám.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Respektive v čem se liším já a zbytek světa :D Prostě Harrymu Potterovi musím dát šanci!
      Jestli jsi zklamaná už na konci dvojky, tak to jsem zvědavá, co budeš říkat na třetí díl. Ten se mi z celé série líbil nejmíň.

      Vymazat
  18. Jsme na tom podobně, taky jsem tyto skvělé série nečetla, vlastně ani jednu, teda kousek 50 shades of grey, ale mám raději filmové zpracování všech sérií, 50 odstínů šedi je asi nejslabším filmovým zpracováním podle mě, ale nápad dobrej :). Divergence a Hunger games mě bavili hodně, no a HP samozřejmost :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba u Hunger games jsem prostě nemůžu rozhodnout, jestli je lepší kniha nebo film :D
      Nápad je asi dobrej, řekla bych, že to bylo něco nového. :)

      Vymazat
  19. Páni, takže nejsem jediná ?! Ve všem kromě HP s tebou souhlasím. Toho jsem přečetla jedním dechem už jako dítě a tak patří k mým oblíbeným knihám z dětství a ráda na ně vzpomínám. Ty ostatní série mě naopak ani trochu nelákají. Možná, že jim křivdím, protože jsem je nečetla. Četla jsem ale o nich, a nezaujaly mě a nevím, proč bych je vůbec měla číst. Raději sáhnu po něčem, o čem vím, že mě bavit bude :)

    OdpovědětVymazat
  20. Já jsem četl sérii knih: Hunger Games, Harry Potter a Hraničářův učeň. Miluji žánr fantasy. :) Ostatní série jsem nečetl, protože mě nezaujaly.

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)