Barevný vánoční TAG

by - 12/26/2016


Ahoj,
kapr a salát už je dávno snědený, dárky už jsou také rozbalené, ale Vánoce přesto nekončí. Chtěla jsem vydat nějaký speciální článek pro posílení sváteční atmosféry, nakonec jsem skončila u tagu. Ovšem speciální je v tom, že jsem si ho vymyslela sama a Vánoc se samozřejmě týká maximálně.
(Takže se omlouvám, pokud někoho nechtěně kopíruji :D)
Budu ráda, když se zapojíte také.


Pro Vánoce jsou typické určité barvy, které symbolizují daný tradiční předmět, bez něhož si svátky klidu a míru sotva dokážeme představit. Já jsem si několik nejklasičtějších barev vybrala, přidala k nim, co mi nejvíce připomínají, a jelikož mám knižní blog, tak i knihu z mé knihovničky, na jejíž obálce zvolená barva převažuje. Takže je to vlastně i článek plný zajímavých knižních tipů.

Pozor, knížky mohou být jen z osobní knihovničky, nezapomeňte přidat fotku.

Bílá jako sníh
(ačkoliv bílé Vánoce už tu hodně dlouho nebyly...)


V knihovně mám sice několik knížek s převahou bílé, nakonec jsem vybrala Dreamologii. Sice obsahuje výrazné prvky růžové, ale její bílá má ten nejčistší odstín, až oči přechází. Knihu jsem zatím ještě nečetla, ale díky krásné obálce se na ni těším ještě víc.

Zelená jako jehličí
(a vánoční stromek, pokud není pochopitelně přeplácaný ozdobami)


I v případě zelené vlastním několik žhavých kandidátů. Volba tentokrát padla na knihu Apokalypsa Z. Jak vás možná napadlo, je o zombiích a konci světa a je vážně dobrá, jenom se mi zdá, že by si zasloužila větší pozornost.

Červená jako Santova čepice
(ale jinak preferuji našeho Ježíška)


Hon sice nemá ten správný odstín santovské křiklavé červeně, ale jinak se zde tato barva objevuje v hojném množství. Knížku mám navíc moc ráda a chtěla bych vám ji doporučit. Dokazuje totiž, že příběhy o upírech nemusí být za každou cenu romantika, ale může to být taky pěkně drsný krvák.

Zlatá jako hvězdy / Zlaté prasátko ???


Vyloženě zlatou knihu bych v knihovně asi nenašla, ale sytá žlutá na obálce Plamenu ji snad důstojně nahradí. Přebal doslova září, což je speciální vlastnost právě zlaté.

Stříbrná jako rolničky
(ty mohou být samozřejmě i zlaté apod, ale stříbrná vede)


Ke stříbrné mi tak nějak nejvíc sedí Let 305. Opět se jedná o výjimečnou knihu, ze které jsem byla uchvácená, nebo minimálně z první poloviny, pak se děj až příliš zamotal a začal pokulhávat. Přesto si myslím, že si Let 305 zaslouží vaši pozornost.

Oranžová jako plamen svíčky
(hoří, hoří, HOŘÍ!)


Zde jsem nemusela dlouho váhat, nepřehlédnutelná kráska Illuminae ve svém plastovém obalu s nezanedbatelnými šesti sty stránkami hraje všemi odstíny oranžové, doslova hoří stejně jako plamen svíčky mezi ostatními knížkami. Pokud jste ji ještě nečetli, rychle to běžte napravit.

Hnědá jako horká čokoláda
(a většina cukroví)

Hledala jsem a hledala, avšak nedokázala jsem najít žádnou knihu s tím správným odstínem teplé krémové čokolády. Nejvíce se jí asi blíží obálka Poslední hvězdy. Je to závěrečný díl trilogie, který jsem objevila pod stromečkem!

Samozřejmě bych do tagu mohla zařadit i další barvy, mám například velké množství modrých knížek, avšak myslím, že ty ostatní už nejsou pro Vánoce tolik typické.
Jak už jsem psala, vyplnit TAG můžete také, je to dokonce až žádoucí. Jen prosím uveďte mne jako autora. Těším se na vaše příspěvky :)

Krásné a pohodové vánoční prázdniny.
Eliz

You May Also Like

13 komentářů

  1. Krásný nápad! Letos ho asi spáchat nestihnu, tak snad si na něj vzpomenu příští rok ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, máš to moc krásně vymyšlené, takže taky přemýšlím jestli bych tag neudělala. Každopádně nevím jestli tolik barevné knihy doma mám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě jsem ho chtěla napsat, ale řeším stejný problém :D

      Vymazat
  3. Super tag, vybrala si podľa obálok veľmi pekné knihy :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Super nápad, myslím, že existuje podobný, ale mám pocit, že tam nejsou barvy knih na základě obálky, ale pocitů při čtení, nebo tak nějak...
    Tenhle mi ale přijde daleko lepší a možná se do něj pustím hned zítra! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Musím říci, že je to první a jediný článek, který se mi kolem Vánoc líbí!!! Úžasné!!!
    Katy

    OdpovědětVymazat
  6. Lucy Lilliane: Děkuju, to mě zase něco po dlouhé době napadlo :D

    OdpovědětVymazat
  7. Marky: Je pravda, že jsem s ním přišla trochu pozdě :D

    OdpovědětVymazat
  8. Jessmí Láskorádová: Určitě nemusí být všechny barvičky, případně si můžeš upravit TAG podle sebe :)

    OdpovědětVymazat
  9. Majdin svět v knihách: V dnešní době existuje už snad všeho :D
    Budu ráda, když se někdo také zapojí :)

    OdpovědětVymazat
  10. Bilbovy knihy: Tak to moc děkuji, tvé pochvaly si nesmírně vážím :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)