Život knihomola (April, May)

by - 6/03/2017


Ahoj,
léto a prázdniny se nezadržitelně blíží, takže asi všichni hledí s očekáváním vpřed a netrpělivě odpočítávají dny do konce školy. Já bych se přesto ještě ráda ohlédla zpět a zhodnotila moje knihomolské výkony v dubnu a květnu.
Jak se mi vedlo tentokrát?



Přečetla jsem...

Výsledek obrázku pro geek girl kniha Výsledek obrázku pro oranžová je nová černá kniha Výsledek obrázku pro poslední kniha 
Výsledek obrázku pro stačí jen chtít kniha Výsledek obrázku pro smečka ze čtvrtého pokoje Výsledek obrázku pro probuzení simona spiera 
Výsledek obrázku pro feralové černý roj útočí Výsledek obrázku pro otolína ve škole Výsledek obrázku pro temná hmota kniha
zdroje: alza.cz, databazeknih.cz, knizniklub.cz, fragment.cz, presco.cz, neoluxor.cz

Geek girl (Holly Smale), Oranžová je nová černá (Piper Kerman), Poslední (Alexandra Oliva), Stačí jen chtít (Joelle Charbonneau), Dům, ve kterém... Smečka ze čtvrtého pokoje (Mariam Petrosjan), Probuzení Simona Spiera (Becky Albertalli), Feralové: Černý roj útočí (Jacob Grey), Otolína ve škole (Chris Riddell), Temná hmota (Blake Crouch)

Hodnotím...

Geek girl jsem četla zejména proto, abych si odpočinula a odreagovala se. Jedná se o knížku pro mladší dívky, která se milým a čtivým (místy trochu bláznivou) způsobem snaží čtenářům sdělit, že vše je možné, stačí si jen věřit.  Díky nové spolupráci s Cosmopolis jsem se dostala ke knize Oranžová je nová černá. Už dlouho jsem pokukovala do seriálu, ale jako správný knihomol jsem dala přednost knize, která mě myslím nezklamala. Poslední mě velmi lákala, ale nakonec musím bohužel napsat, že má očekávání převyšovala skutečnost. Dobrý a zajímavý námět se autorce nepodařilo dotáhnout do konce. I přestože Stačí jen chtít nemá nijak výrazně originálně myšlenku ani děj, četlo se mi velmi dobře a moc mě bavila, navíc kromě napínavého děje předává informace o nebezpečí internetu. Smečka ze čtvrtého pokoje byl pokus, který se vyvedl jen napůl. Knihu považuji za bezesporu originální a výrazné dílo, avšak zároveň i dost matoucí a náročné. Že jsem si ještě nepřečetla Probuzení Simona Spiera, to byla skoro ostuda. Naštěstí jsem to už napravila a oreo milujícího Simona jsem si ihned oblíbila. Série se musí dočítat do konce, proto jsem byla ráda, že jsem v knihovně objevila druhý díl Feralů s názvem Černý roj útočí. Čtení jsem si užila, těším se na závěrečné finále. U Otolíny ve škole jsem si byla naprosto jistá, že mě nezklame, což se skutečně nestalo. Překrásné ilustrace a roztomilý děj mě opět uchvátily. A nakonec Temná hmota, která mi doslova vrazila dech! V současné době ji považuji za nejlepší knihu roku 2017, šokující, strhující, jedinečnou.

Kniha měsíce

Duben

Výsledek obrázku pro stačí jen chtít kniha

Z výběru, jaký se mi naskytuje v dubnu, jednoznačně vítězí kniha Stačí jen chtít. Četla se mi opravdu dobře a moc mě bavila.

Květen

Výsledek obrázku pro temná hmota kniha

Za květen nemám nejmenších pochyb, už dlouho jsem nečetla takhle vynikající, propracované a napínavé dílo. Vřele doporučuji.

Statistiky...

Za duben a květen se mi na čtenářské konto přibylo 2620 stran, nebo - li devět nových přečtených knih. Drtivá většina z nich jsou recenzní výtisky od nakladatelství, s nimiž spolupráci kromě Geek girl a druhého dílu Feralů, jež jsem si vypůjčila. O pozici nejpočetněji zastoupeného nakladatelství se dělí Fragment (Stačí jen chtít, Smečka ze čtvrtého pokoje) společně s Knižním klubem (Poslední, Temná hmota. Jinak se zde najdou i zástupci Arga, Grady, Yoli, Presca i Hostu.

Ulovila jsem...


V lovení nových přírůstkům se mi tentokrát rozhodně dařilo, za poslední dva měsíce jsem ve své knihovničce přivítala devět nových krásek nejen díky spolupracím, ale také Světu knihy (Všichni ptáci na nebi) či se na mě usmálo štěstí v soutěži (Kniha zrcadel).

Jak se duben či květen vyvedl vám? :)

You May Also Like

12 komentářů

  1. Moc pekna hromadka :-) Taky bych chtela Simona a Staci jen chtit :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Prečítala si toho veľa, zaujala ma najmä kniha Stačí jen chtít, čítala som aj tvoju recenziu a knihu mám na svojom wish liste :D Rovnako čo sa týka úlovkov, tak ti pribudli zaujímavé a pekné knihy, sériu Half Bad mám rozčítanú, zatiaľ mám za sebou iba jednotku, takže chvíľu potrvá kým sa prepracujem k trojke :D

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná hromádka. :) Z tvého výběru se chystám na Poslední a Všichni ptáci na nebi. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, přečetla jsi toho fakt dost, na Chtít se také chystám :)

    OdpovědětVymazat
  5. Fakt parádní, přečetla jsi toho opravdu dost. Já jsem teď neměla úplně čtecí období.
    Chystala jsem se přečíst si knížku Poslední. Hodně mě lákala, ale pomalu zjišťuju, že to třeba nebude taková pecka jak očekávám. Tak uvidím, jestli mi ještě někde zkříží cestu tak jdu do toho :-)

    OdpovědětVymazat
  6. To je kupička!! To sis pěkně početla ty jedna knihomolko :D

    OdpovědětVymazat
  7. Lucy Lillianne: Obě knížky jsou moc fajn :)

    OdpovědětVymazat
  8. Casion: Half bad - celá série - se čte velmi dobře, myslím, že ji budeš mít přelouskanou za chvilku :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tee knihomolka: Poslední jsem četla, ale nevím, nevím, nemohu knihu úplně doporučit. U Všech ptáků na nebi ještě nevím :)

    OdpovědětVymazat
  10. Knižní Svět: Skvělá kniha, doporučuji! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Milah: Nechci nijak zhatit tvoje nadšení, ale Poslední mě trošku zklamala. Ale rozhodně ji nezatracuji, myslím, že má velký potenciál :)

    OdpovědětVymazat
  12. Bilbovy knihy: Když vidí, co čtou někteří knihomolové, říkám si, že jsem na tom ještě docela bídně :D

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)