BBB | Big bookcover battle

by - 7/05/2018


Ahoj,
když jsem zamířila zdejší knihovny, nebylo to primárně kvůli knížkám, ale kvůli internetu, kterého je doma poněkud nedostatek (respektive žádný). Ale samozřejmě mě police plné svazků knih nenechaly jen tak sedět a šla jsem okouknout zdejší výběr. Není sice zrovna nejbohatší, ale pár zajímavých kousků jsem zde našla.
A pak mě napadlo, že by bylo zajímavé porovnat anglické a české obálky titulů, které vyšly v obou jazycích. To je náplň dnešního, relativně krátkého článku, který je určen především pro pobavení. Já napíšu svůj názor a v komentářích očekávám ten váš ;)

Všimněte si třeba i anglických a českých názvů! Někdy se naprosto liší!

Release / Nejdelší den Adama T.
Patrick Ness


Začneme knihou, jež je na blogu relativně aktuální (nedávno vydanou recenzi si můžete přečíst zde). U díla je nejvíc leda odlišný název, jinak obálky jsou naprosto totožné vyjma barev. Já mám sice ráda odstíny oranžové i odstíny azurové, nicméně tu azurovou / tyrkysovou / modrozelenou mám o trochu radši, proto se vítězem stává česká obálka.

Independent Study: The Testing 2 / Univerzita výjimečných: Zrada
Joelle Charbonneau


Bohužel jsem neobjevila první díl...
Můžete si všimnout, že v tom případě se obálky liší mnohem více, ale hlavní motiv váhy a blesk uprostřed kruhu zůstávají zachovány. Ačkoliv česká verze obálka působí na první pohled uceleněji a více propracovaná do detailů, pro mě vítězí anglická díky svému metalickému lesku.

Cherub: Class A / Cherub: Třída A
Robert Muchamore


Nemohu se rozhodnout! Česká obálka je sice nápaditější a propracovanější, na anglické ale zase velmi oceňuji výraznost a údernost. Myslím, že se to k obsahu knihy hodí o trochu více. Takže zase 
bod pro Anglii.

Arcadia: Awakens / Arkádie: Probuzení
Kai Meyer


Ačkoliv na anglické verzi oceňuji skvělé propojení modré a černé, neboť obálka působí opravdu tajemně až smrtonosně, více se mi zamlouvá uhlazená a přehledná česká verze nakladatelství Fragment.

Zom - B / Zom - B
Darren Shan


Řekla bych, že příběhu mnohem více odpovídá první obálka. Neboť Zom - B je naprosto šílené, chaotické těžko specifikovatelné dílko o zombií, kde fakta a logika hrají spíše druhé role. Ale opět... česká verze má lepší strukturu, na pohled působí mnohem lépe, proto vybírám ji.

Uglies & Pretties / Oškliví, Krásní 
Scott Westerfeld


Na co dvě knihy? Angličané to vyřešili po svém a udělali ze dvou příběhů jeden svazku, který ještě ke všemu svázaly do pěkně nehezké obálky, zde bez diskuze vyhrávají české kousky, které rozhodně mají větší sdílnou hodnotu o obsahu knihy.



   

Stejně jako jsem narazila na odlišné knihy, narazila jsem i na kousky, které mají vyjma drobných (a přehlédnutelných) detailů  a samozřejmě názvu díla totožné obálky v obou verzích. Většinou jsou to velice zdařilé exempláře, kde opravdu obálky měnit není třeba.

Povídejte a piště, kdo zvítězil u vás? :)

Maddie
Prosím, podpořte mě na sociálních sítích. :)




You May Also Like

13 komentářů

  1. Zajímavý článek. :) Mě osobně se nečekaně líbily víc všechny české obálky. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Pekné porovnanie, pri prvej obálke sa mi tiež viac páčia modré odtiene než tie oranžové :-) Pri Univerzite výnimočných ma zasa viac oslovili naše obálky, hoci možno keby som tú lesklú videla naživo tak zmením názor :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je možná pravda, kvalita mých fotek není nejlepší :D

      Vymazat
  3. Hmm, zrovna mě teď nenapadá žádná knížka, kterou bych měla v obou jazycích a nějak by mi vadily obálky... vím, že docela pěkná trilogie od L.J.Smith Temné vize má v češtině moc hezké obálky - profil dívky, každý díl jinou barvou. Kdežto v originále jsou to docela hnusy. :D To samé série Láska od Nicka Spaldinga. V češtině vyšly bohužel jen dva díly, ale měly moc hezké obálky s konturami. :)

    Měj se. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu kus od kusu, že? :D

      Ty také, hezké léto :)

      Vymazat
  4. Já upřímně miluju anglické originály. Celé to vydání je prostě lepší než to české. Hlavně i co se týká vnitřku - fontu a barvy a tlouštky stránky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkný a zajímavý článek :) Taky mě baví porovnávat obálky :) Většinou se mi více líbí originály, ale třeba u Arkádie nebo Ošklivých jsou hezčí české verze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám asi půl na půl, myslím, že české obálky jsou stále hezčí :)

      Vymazat
  6. Až na Zom-B se mi ve všech případech líbí mnohem více obálky české. :) Což považuju za úspěch a mám z toho upřímnou radost :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše obálky jsou celkově krásně, v tom ti dávám za pravdu :)

      Vymazat
  7. Stává se to málokdy, ale v tomhle případě se mi mnohem víc líbí české provedení obálek než původní. Mají větší osobnost. :) Tedy když nepočítám poslední knihy, kde jsou obálky totožné, což podle mě byla rozhodně dobrá volba. :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)