Halloweenský mix

by - 10/28/2016


Ahoj,
je mi zcela jasné, že pro mnohé z vás není datum 31.10. ničím výjimečné, leda tím, že je pondělí a vy musíte po prodlouženém víkendu zase vstávat do školy nebo do práce. Ale najdou se mezi námi i jedinci, kteří ho netrpělivě očekávají. Protože je Halloween!
Abyste si Halloween opravdu užili - je to koneckonců jen jeden den v roce - je třeba se na něj řádně připravit. Nebo ho strávit nějak výjimečně, nejlépe tématicky. Proto jsem se rozhodla sepsat pár halloweenských typů, z nichž si snad vybere každý. Nejlepší však bude, když využijete a zkombinujete všechny!

TIP#1: DIY nadšenci

Dýně k Halloweenu neodmyslitelně patří. Nejlépe ty vyřezávané. Zastávám názor, že nemusíte být ani DIY nadšenec, ani nějak extrémně zručný člověk, abyste si mohli vytvořit vlastní šklebící se dýni. Já si vyřezání letos rozhodně neodpustím, svoji krásku už mám!




TIP#2: Ekologové alias kuchaři

Pokud se pustíte do bodu 1, pravděpodobně vám zbyde vnitřek dýně. Co s ním? Rozhodně ho nevyhazujte, lepší je využít ho třeba pna výrobu lahodného pokrmu. Navíc dýně je zdravá, plná vitamínů a vám jenom prospěje.

Výsledek obrázku pro dýnová polévka se smetanouDýňovou polévku zvládne opravdu každý - i ekolog, který bohužel v kuchyni moc nevládne. Tahle je navíc s lahodnou smetanou.  Recept obsahuje porce pro 4 lidi, příprava vás vyjde asi na 20 minut a čas na odležení. 

1 kg dýně hokkaidó, zbavené semínek a nakrájené na větší kostky
500 ml kuřecího vývaru
200 ml smetany na vaření
1–2 stroužky česneku

Kostky dýně v hrnci zalijeme vývarem a přivedeme k varu. Přibližně po deseti minutách, kdy je dýně měkká, přidáme prolisovaný česnek, jeho množství dávkujeme podle vlastní chuti. Polévku rozmixujeme ponorným mixérem, zjemníme smetanou a dochutíme čerstvě mletým pepřem. Podáváme s chlebovými krutony a kopečkem zakysané smetany, posypané praženými dýňovými semínky.

Mlsounům bych doporučila třeba dýňové muffiny. Jsou vynikající a obsahují dýni, takže jsou i zdravé, ne? :D Na tento recept sice potřebujete více surovin, ale postup není nijak náročný.

350 g pečené dýně Hokkaido 
3 ks vejce 
130 ml podmáslí 
Výsledek obrázku pro dýnové muffiny
Kitchen And The City
120 g změklého másla
60 ml oleje
250 g hladké mouky 
150 g hnědého cukru
lžička prášku do pečiva 
1/2 lžičky sody
špetka soli
lžička skořice 
vanilka

krém: lžíce másla
2 lžíce hnědého cukru
150g upečené dýně 
125 g čerstvý sýr Philadelphia
100 g másla
vanilka

Máslo ušlehejte. Přidejte rozmixovanou dýni i se slupkou a promíchejte s "tekutými" surovinami (vejce, podmáslí, olej).
V druhé misce smíchejte suché suroviny (hladká mouka, hnědý cukr, prášek do pečiva, soda, špetka soli, skořice, vanilka) a vmíchejte do mokré směsi.
Naplňte košíčky na muffiny do dvou třetin a pečte na 180 °C přibližně 20 minut. Dejte vychladit.
Příprava krému: Na pánvi rozpusťte lžíci másla, přidejte cukr a nechte zkaramelizovat. Stáhněte plamen a přidejte dýni, nechte chvíli podusit a dejte vychladit.
Mezitím vyšlehejte máslo do pěny, přidejte sýr a vychladlou dýni a prošlehejte dohromady. Za hodinu je na světě 6-9 porcí.

TIP#3: Zkušení vizážisté

Tento bod je určený spíš dívkám, které jsou velmi zkušené co se líčení týče a rozhodně by z domu nevyšly bez povinné zkrášlovací půlhodinky. Co to tentokrát pojmout trochu odvážněji a na tváři si vytvořit nějaký halloweenský make - up? Nemusíte jít za příšeru, já osobně preferuji sugar skull vzhled. Je jen na vás, do jaké dokonalosti a reálnosti ho dotáhnete.

Výsledek obrázku pro sugar skull makeup Výsledek obrázku pro sugar skull makeup black and white

TIP#4: Filmoví diváci

Jestli už jste ze všeho připravování, kuchtění a vyrábění unavení, zkuste si odpočinout u tématického filmu. Když o tom přemýšlím, strávit Halloween sledováním filmů není vůbec špatný nápad. Určitě byste dokázali několik tématických snímků vyjmenovat takzvaně z fleku. Já bych vám ráda doporučila jeden za sebe. Jmenuje se Fun size aneb Kde jde Albert? Jedná se spíše o oddechovku, bláznivou teenagerskou komedii odehrávají se právě poslední řijnové noci. Ideální pro pobavení a odreagování.

Výsledek obrázku pro kde je albert

TIP#5: Seriáloví maniaci

Najdou se i tací, které na filmy moc neužije, zato neskutečně ujíždějí na seriálech. Ani ti nepřijdou zkrátka. Nemám sice tolik nakoukáno, přesto bych se ze své zásobičky doporučila hned dva tipy. Záleží, jestli se chcete pobavit, nebo trochu bát. První skupině jednoznačně nabízím seriál Scream queens - v univerzitním kampusu řádí šílený vrah v kostýmu rudého dábla a hlavní hrdinky jsou rozmazlené a hysterické členky sesterstva Kappa Kappa Tau. Upozorňuji, že se jedná o bláznivou podívanou, připravte se na pořádnou dávku stupidity a přehlídky absurdních situací dohnané do dokonalé podoby, až je to vlastně fajn. Kdo se něco takového necítí, může zkusit Stranger things, zde je o tajemnou atmosféru postaráno.

Výsledek obrázku pro scream queens Výsledek obrázku pro stranger things

TIP#6: Knihomolové

Konečně! Konečně něco i pro všechny milovníky knih a náruživé čtenáře. Když jsem přemýšlela, jakou knihu vybrat (protože jsem chtěla jen jednu) zrak mi padl na Kukuřičný město od Andrewa Smithe. Příběh se sice neodehrává o Halloweenu a nemá s ním nic moc společného, přesto mi do halloweenské nálady skvěle zapadá. Kniha totiž pojednává o ztřeštěném konci světa v podání obřích všežravých kobylek a jednoho nadrženého teenagera. Recenzi naleznete zde.



TIP#7: Gurmáni Mírní šílenci se zálibou v podivnostech

Toto jsem si prostě nemohla odpustit. Když jsem si dnes bez většího zájmu prohlížela facebookovou zeď, vyskočilo na mě i následující, lehce znepokojiné video. Moje pocity z něj jsou... velmi rozpačité. Ale za pokus rozhodně stojí! :D


Tím můj Halloweenský seznam tipů končí. Doufám, že se vám líbil a že si z něj alespoň jeden, dva body vyberete. Pokud svátek mrtvých slavíte, přeji vám, ať si ho užijete na 100%. Pokud ne (a přesto jste článek dočetli až sem), přeji vám pěkné a klidné pondělí.

A já jdu kuchtit svoji dýni! 

You May Also Like

8 komentářů

  1. Super článok, ja som od všetkého trochu, až na to varenie, ale snáď raz aj to vyskúšam. Väčšinou chodievam v kostýme a s make-upom na Halloweensku párty, tento rok sa mi to zrejme nepodarí, čo ma veľmi mrzí, ale čo sa dá robiť. Plánujem však Halloweenske čítanie a pozeranie :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych chtěla jednou nějakou halloweenskou party zažít. To bych ji ale asi musela uspořádat :D

      Vymazat
  2. Já nevím, já na Halloween nikdy moc nebyla, ale letos bych chtěla aspoň zkusit vyřezat dýni :D Jinak super článek :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já Halloween nijak neprožívám, ale nepopírám, že mnohé z těchto tipů vypadají lákavě... asi si dám hlavně tu seriálovou jízdu :)

    Lory Humble × TICHÝ ODPOR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K tomu člověk sice nepotřebuje Halloween, ale takhle si to aspoň může odůvodnit :D

      Vymazat
  4. Nejsem sice Hallowenský nadšenec, ale ani ho úplně neignoruju. Už dva dny nám za oknem svítí vyřezávaná dýně (jsem ráda, že s tím, jak jsem zručná, mám stále všechny prsty :D) a zítra se chystám tématicky na seriál Scream.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky o žádný prst nepřišla! :D
      O něm jsem už něco málo slyšela... Možná ho vyzkouším :)

      Vymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)