Seriálománie 2: 13 Reasons why, Riverdale

by - 6/21/2017



Ahoj,
nevím, jak jste na tom vy, ale já pokaždé bojuji a dlouho pátrám, než se mi povede objevit seriál, který mě naprosto nadchne a strhne. Na internetu existuje nespočet typů na ty klasické, celosvětově prosnulé seriály typu Games of Thrones, Futurama, Jak jsem poznal vaši matku apod., ale také méně známé, avšak stejně dobré. Na mě ovšem žebříčky oblíbenosti moc nefungují, obvykle si nevyberu.
Sem tam ale narazím na úžasné seriály, které mě chytnou a nepustí. Dva z nich bych vám v tomto článku ráda přiblížila více.


13 Reasons why

Výsledek obrázku pro 13 reasons why

13 dílu, 13 kazet, 13 důvodu, proč musela Hanna umřít. Ačkoliv… musela skutečně zemřít, byla její situace natolik neúnosná, že nezbývalo nic jiného než si vzít život? To se postupně dozvídáme z vyprávění Claye - Hannina kamaráda, který poslouchá její kazety nahrané těsně před sebevraždou. 
Každý díl je tedy určitým způsobem ohraničený, věnuje se vždy především jedné postavě a má podobnou strukturu jako ostatní, což ale vůbec neznamená, že se po pár epizodách začnete nudit. Je to seriál ze střední školy, takže zde naleznete klasické školní výjevy i pár obvyklých klišé, ale zároveň se seriál dotýká se mnohem vážnějších témat. Myslím, že prostředí je zvolené velmi šikovně, středoškolský život a jeho denní dramata fungují jako skvělý magnet, přičemž tvůrci se tímto rafinovaným způsobem snaží paralelně upozornit na reálná nebezpečí a poukázat na stále opomíjené téma sebevraždy.
13 Reasons why je náročnější na sledování a plnohodnotné pochopení, neboť tvůrci kladou velký důraz na psychickou složku. Nejspíš se nedá považovat za oddechovku, ale je velmi přínosný, obsahově hodnotný, přesto zábavný a rozhodne ne nudný! Naopak je plný akce a nečekaných zvratů, těch zajímavých a bláznivých součástí středoškolského života.
Seriál rozhodně doporučuji, jen jsem trochu rozpačitá z druhé plánované série, vůbec netuším, co přinese.
 80%

Riverdale

Výsledek obrázku pro riverdale

Riverdale je sice malé městečko, ale o to temnější tajemství ukrývá. Události se dávají do pohybu, když je v řece nalezena mrtvola Jasona, dvojčete z velmi váženého a bohatého rodu Blossomových. Je to jako protržení hráze, od té chvíle vyplouvají na povrch menší či mnohem vetší a závažnější tajemství jednotlivých obyvatel.
Seriál má spád, je opravdu nabitý a plný akce. Každá epizoda s sebou nese nějaký šokující zvrat a odhalení, nebo naopak ještě více komplikuje situaci. Divák si nemůže být jistý téměř ničím a nikým, protože každý má svou druhou tvář a vlastní skryté úmysly. Díky tomu jste opravdu napjatí a nejspíš si ihned půjdete pustit další díl.
Vypravěči jsou dospívající studenti ze zdejší střední, proto se podstatná část seriálu odehrává na půdě školy. Seriál je tak svěží a zábavný. Vážnost mu pak dodávají dospělí aktéři. Smrt Jasona Blossoma má důsledky pro celé město, proto jsou tu zástupci všech věkových kategorií i všech rolí a postu. 
Kromě záhad Riverdale se v seriálu řeší i vztahy mezi postavami, vznikají i zanikají páry, seriál je pestrý, proměnlivý, nestagnuje a hravě dokáže udržet divákovu pozornost a zaujetí.
Během sledování vás nejspíš napadne několik možných pachatelů a záminek, ale pravda zůstává skrytá do posledních chvil. Rozuzlení proběhlo na můj vkus příliš rychle, nebyl dostatečně využitý jeho potenciál a wow efekt, ale jinak jsem se seriálem Riverdale naprosto spokojená. Bavil mě a těším se na další sérii.

80%

Momentálně sleduji Narcos - je to sice životopisný seriál o snad největším narkobaronovi minulého století Pablo Escobarovi, nicméně vyprávění je podané velmi zábavně a napínavě, nechybí hromada akce a děj se odehrává zejména v Kolumbii a státech Jižní Ameriky, takže mě velice baví.
Na druhou stranu bych docela uvítala i nějaký oddechovější, ale napínavý seriál typu Riverdale, The Royals apod. Pokud máte dobré tipy, napište je do komentářů.
Děkuju! 

You May Also Like

12 komentářů

  1. Riverdale jsem si moc oblíbila a nemůžu se dočkat další série. A na 13 Reasons Why se teprve chystám, teda jestli se k tomu vůbec někdy dostanu. Jinak z těch novějších seriálů mě zaujal Taboo, což je seriál úplně jiného rázu, ale brzy se na něj chystám. Já jsem momentálně dost ponořená do anime :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se těším :)
      O Taboo jsem ještě neslyšela, ale podívám se na něj :)
      Anime mě nikdy nechytlo :D

      Vymazat
  2. Na 13 Reasons Why jsem se vrhla minulý víkend a zkoukla jsem 9 epizod najednou. Za mě fakt povedený seriál a plně souhlasím s Tvým názorem. I když jsem ještě "neslyšela" všechny kazety, vím ve zkratce důvody (nevydržela jsem to a našla si spoilery) a nejhorší na tom je, že se přesně toto děje denně, ale nikdo není ochotný pro to něco udělat.
    Na Riverdale určitě mrknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lidi jako ty nechápu :D Já dám maximálně dva najednou.
      Ne, jak jsi mohla??? :D
      Ale souhlasím, děje se to a pomoc mnohdy není.

      Vymazat
  3. 13RW jsem zkoukla za dva dny. Na Riverdale se určitě taky podívám, vypadá to dost zajímavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych na to asi neměla dost psychických sil, přece jenom je to náročnější tématika :D
      Zkus ho! Já mohu jen doporučit :)

      Vymazat
  4. My Mad Fat Diary je skvělý. Občas trochu trapný, ale kdo by se divil. SIce to není nějaká novinka, ale pobaví vždycky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tomto seriálu už jsem slyšela, dokonce jsem viděla prvních pár dílů, pak jsem ale nemohla najít tiulky :(

      Vymazat
  5. Skvělý článek :) Já se chystám na 13 Reasons why a docela jsi mě nalákala i na Riverdale :) Jinak na seriály jsem kvůli škole neměla moc čas, dokoukala jsem do konce jen Reign a ted chci trochu pokročit se Hrou o trůny :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Riverdale zkus, myslím, že tě chytne :)
      Hru o trůny asi vzdávám, už je to moc sérií, ale Reign zní dobře! :)

      Vymazat
  6. Z 13 Reasons WHY mám úplně stejné pocity. Já třeba zvládnu jenom 1 maximálně 2 epizody, je to hrozně... vyčerpávající, ale nemůžu přestat koukat. ♥ A ta druhá série... no uvidíme.
    O Riverdale mi vyprávěla kamarádka a vážně o tom uvažuju, ale musím nejdřív dokoukat mých 32 rozkoukaných seriálů, protože tohle je hrozný... nevím co dřív. :D

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)