Kingsman: Zlatý kruh (rc)

by - 10/10/2017

Výsledek obrázku pro kingsman golden circle
Režie: Matthew Vaughn
Scénář: Matthew Vaughn, Jake, Goldman
Hudba: Henry Jackman, Matthew Margeson
Vznik: USA, Velká Británie 2017
Délka: 141 minut
Žánr: Akční, Dobrodružný, Komedie
Hrají: Taron Egerton, Halle Berry, Julianne Moore, Channing Tatum, Colin Firth, Mark Strong, Sophie Cookson, Pedro Pascal, Jeff Bridges, Edward Holcroft, Poppy Delevingne, Hanna Alström, Vinnie Jones, Elton John...

Svět Kingsmanů se poprvé představil ve filmu Kingsman: Tajná služba jako nezávislá, mezinárodní, špionážní agentura pracující v hlubokém utajení a jejímž cílem je bezpečný svět. V dalším pokračování Kingsman: Zlatý kruh čelí naši hrdinové novým výzvám. Centrála Kingsmanů je zničena a celý svět se stává rukojmím. Kingsmany čekají nové úkoly i překážky. Spojí se se spřátelenou americkou špionážní organizací Statesman. Obě dvě agentury musí společnými silami porazit nebezpečného nepřítele a zachránit tak svět. CinemArt


Můj názor

První díl s podtitulem Tajná služba mi vyrazil dech, z kina jsem docházela nadšená, v perfektní náladě. Film se mi líbil natolik, že jsem ho později viděla ještě dvakrát a bavil mě pořád stejně hodně. Časem ke mně dorazila informace ohledně natáčení pokračování, pak se objevil i konkrétní termín, kdy měl film vejít do našich kin. Neuvěřitelně jsem se těšila a neváhala příliš dlouho s tím vyrazit a koupit si lístek i pro sebe.

Kingsman: Zlatý kruh začne pěkně zostra honičkou na život na smrt ulicemi Londýna. Ale stejně rychle jako jsme se dostali do akce, se situace nápadně uklidní. Rychlejší a pomalejší pasáže se takto střídají a skvěle kombinují v celém filmu, takže divák nabude pocitu svižnosti, ale zároveň necítí, že mu snad něco uniká. Veškeré bitvy a přestřelky jsou vyvážené a dynamické, zároveň si lze povšimnout brilatní práce s kamerou, na vhodných místech najdete dramatické zpomalení - až mučivě prodloužený záběr, nebo naopak sérii rychlých střihů, zkrátka jak si situace žádá.

V příběhu vás čeká hned několik velkých zvratů, šoků a překvapení - ať už milých a žádoucích, nebo takových, ze kterých vám spadne brada a nebude vám zrovna lehko. Zásadní změny se projeví nejen v novém prostředí, v němž se Kigsmani odehrávají, ale také například v hereckém obsazení, v němž nastalo brutální provětrání, že tomu nebudete chtít věřit.  Ačkoliv nesouhlasím se všemi částmi příběhu, některé jsou zbytečné, příliš protahované, nevhodné nebo naprosto bláznivé, převládá z mého pohledu pozitivní názor. Děj má hlavu a patu, smysluplnou, poměrně neotřelou a hlavně správně kingsmanovskou zápletku i grandiózní finále. Když už jsme u rolí a postav, s výběrem herců jsem nadmíru (až na jednu blonďatou výjimku) spokojená! Před kameru se totiž dostaly hvězdné star zvučných jmén - lidé s velkými hereckými zkušenostmi, což se ve snímku určitě kladně projevilo.


Pár výtek k druhému dílu o britské špionážní službě jsem také našla. Jednu spatřuji v celkové délce stopáže. O dvacet minut méně by filmu dost prospělo, místy jsem totiž začala pociťovat i mírné záchvěvy nudy, děj stagnoval, brzy se však naštěstí rozjel. A druhými velkým mínusem jsou těměř nadlidské výkony, pomůcky a vymoženosti jako z nějakého fantastického sci-fi bijáku. Sice se předpokládá, že tajní agenti mají přístup k lepší a modernější technologii a jejich fyzičce se dostává lepší péče, ale prosím nechoďte za hranici uvěřitelnosti, některé scény už byly takzvaně přes čáru.

Za hudební podkreslení a doprovod chválím, perfektně vymazlený soundtrack výtečně podkresloval a vylepšoval veškeré záběry - jak ty akční, tak i vážné. A konečně se dostáváme ke komediální složce, na kterou jsem byla hodně zvědavá. Zde se režisérovi povedlo zaperlit, opět nechyběl svěží až břitký britský humor na úrovni s kombinaci s mírnou absencí smyslu pro humor u amerických kolegů. Občas se vtipy pohybovaly dost na hraně, až začínaly ztrácet svoji vtipnost a byly spíš nechutné, ovšem povětšinou přišly vhod a dokázaly situaci příjemně nadlehčit. Oceňuji i interní žertíky odkazující na předchozí díl. Mohu říct, že v téhle časti mě Kigsmani vůbec nezklamali.

Navázat na veleúspěšný první díl je velké sousto i pro zkušeného a šikovného režiséra s mnohaletou praxí. Znovu oslovit a překvapit již rozmlsané diváky není žádný legrace, přesto si myslím, že se režisér, filmový štáb i herci snažili, seč mohli a předvedli skvělé výkony. Je sice znát, že se jedná o pokračování, já jsem postrádala wow efekt z jedničky a našla jsem i několik nežádoucích chyb - moc dlouhá minutáž, skoro nutná klišé, která ale najdete skoro v každém filmu z posledních let, trochu nešťastně zvolené prostředí i sem tam nadbytečné pasáže a technologie vhodnější v sci-fi žánru, nikoliv v dobrodružné krimi komedii. Nemusíte se ale bát, že vás Zlatý kruh zklame. Když nad těmito nedotahy přimoutříte oči a necháte se unést solidním příběhem a akčním dějem, pojmete Kingsmana jako film primárně určený pro relax a zásmání, budete naopak moc spokojení. Na plátnech se odehrává strhující jízda beroucí dech a vám se dostane barevné zábavy, která má styl.

Hodnocení

80%


You May Also Like

15 komentářů

  1. Chystali jsme se na film do kina, ale bohužel zatím nebyl čas. Snad to ještě stihneme, první díl byl super.
    Soutěž

    OdpovědětVymazat
  2. Bola som s priateľom na filme cez víkend a páčil sa nám veľmi. :)

    my-wonderful-world-of-crazily-books.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  3. Ještě jsem druhý díl neviděla, ale chystám se na něj. Tak snad nezklame! (:

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že snad ne. Já jsem odcházela spokojená :)

      Vymazat
  4. Ještě jsem ho neviděla, ale určitě bych chtěla :) První díl mě bavil :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pokračování mne rozhodně zklamalo. Hlavně na mě bylo moc drastické, třeba z "mlýnku na maso" se mi doteď dělá špatně. Zkrátka, už bych si "Zlatý kruh" podruhé nepustila. Docela návštěvy kina lituji, myslím, že zůstanu u klasického agenta 007! :)

    http://boook-planet.webnode.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mlýnek na maso se mi taky vůbec nelíbil, to už bylo trošku moc! Už moc drastický humor :p

      Vymazat
  6. To dostávají filmaři prachy navíc, když ty filmy prodlouží? Nesnáším zlouhavělý filmy, ale Kingsmana mám ráda. Plánuju se taky na další díl podívat.


    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych řekla, že očividně ano nebo co :D Ale Kingsman je super :)

      Vymazat
  7. Všichni mě na to teď lákají do kina ale nevím jsem v rozpacích. I když tvých 80% je docela dost tak možná to ještě přehodnotím kladně. Jen musíme někde nejdříve splašit ten první díl nerada bych začínala koukáním na druhý😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. První díl by to chyběl, to musíš vidět! Navíc mi přijde lepší než dvojka :)

      Vymazat
  8. Jednotka sa mi veľmi páčila a som zvedavá aj na pokračovanie, len som sa k tomu ešte stále nedostala. Videla som však dva trailery a podľa toho mi to prišlo už trochu pritiahnuté za vlasy. Aspoň niektoré tie časti.

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)