Read-a-thon v barvách podzimu

by - 10/22/2017


Ahoj,
hlásím velký návrat! Po delší pauze od poslední vydaného článku jsem zase zpět. Neměla jsem a stále nemám ve svém životě lehké období, na blog a na čtení mi nezbývala síla ani chuť. Doufám, že mi moji absenci prominete a že mě plánovaný podzimní read-a-thon znovu nakopne.

Blíží se podzimní prázdniny, vytoužené dva dny volna a víkend navrch, proto jsem se rozhodla využít je mimo jiné ke čtení. Na stole se mi nahromadilo nebezpečné množství recenzních výtisků a dalších knih k přečtení a já bych s tím měla něco urychleně dělat.

Read-a-thon startuje dneska, v neděli 22.10. a plánovaný konec nastane za týden ve večerních hodinách,v neděli 29.10. 2017. To je celých sedm dní, abych četla, četla a četla!

Co jsem si naplánovala?


Na poličce na mě čelají tyto tři knihy, obstojně tlusté bichle, z nichž jednu už mám částečně rozečtenou.

Sny andělů a chimér
Laini Taylor

Třetí a závěrečný díl epické trilogie o boji chimér a andělů, kteří se ve své nesmiřitelné válce neohlížejí na to, jestli při ní zničí také svět lidí. – Karou převzala kontrolu nad povstáním chimér a snaží se je odvrátit od pomsty, která by znamenala jejich zkázu. Když krutý vládce andělů vnese zmar i do lidského světa, Karou a Akiva, dřívější nepřátelé, jsou nuceni uzavřít spojenectví. Jejich nové pouto je jen pokřivenou ozvěnou jejich dávného slibu, ale přesto v sobě nese naději – pro jejich národy i pro ně samotné. 

Jako první mám v plánu již rozečtenou knížku Sny andělů a chimér, třetí a finální díl fantasy série, na který jsem se moc těšila (od té chvíle, co jsem zjistila, že ho konečně doopravdy vydají). Momentálně se pohybuji kolem 150 stránky z 520. I když jsem velkou část děje od přečtení jedničky a dvojky dost pozapomněla, už se začínám zase orientovat. Jsem opravdu zvědavá, jak osudy Akivy a Karou nakonec vyvinou.
Takže program na tuto neděli je jasný.

Šest vran
Leigh Bardugo

Ketterdam – rušné přístavní město, kde se dá za peníze koupit naprosto cokoliv. Nikdo to neví lépe než Kaz Brekker, fenomenální podvodník a zloděj. Neštítí se žádné špinavé práce a dokáže vybruslit z každé situace. Jednoho dne dostane nabídku, na kterou by kývl jen šílenec. Pohádková odměna však několikanásobně převyšuje všechna nebezpečí, která ze sebevražedné zakázky plynou. Sám to ale nezvládne. Bude potřebovat další pomocníky… Trestance prahnoucího po pomstě. Zázračného střelce se slabostí pro hazardní hry. Černou ovci z prominentní rodiny na útěku z domova. Špiónku pohybující se neslyšně jako stín. Dívku využívající svoji krásu jako smrtící zbraň. Šest nebezpečných psanců se pokusí o nemožné – vloupat se do Ledového paláce, nejstřeženější pevnosti světa. Kdo z nich přežije? Jaká tajemství vyplavou na povrch? Odvrátí nebezpečí, které hrozí světu?

Na databázi knih dosahuje Šest vran hodnocení dokonce 93%, odevšud chodí kladné ohlasy, mnoho pozitivně laděných recenzí. Nečetla jsem snad žádnou vyloženě negativní. Já jsem úplně paf nejen z obálky, ale i z obrovského formátu, kniha vypadá jako nějaká starodávná kronika. Do kabelky ji rozhodně neschováte. :D Už se na ni moc těším. Autorka mimo jiné píše trilogii Griša, na tuhle sérii bych se taky podívala. Ale předně úžasných Šest vran, pustím se do nich hned po skončení bitvy andělů a chimér.

Problém tří těles 
Liou Cch’-Sin

V Říši středu zuří Velká kulturní revoluce a Číňané se v rámci tajného vojenského projektu pokoušejí navázat kontakt s mimozemskými civilizacemi, aby v tomto směru nezaostali za Sověty a Američany. Třicet let poté začnou na Zemi umírat významní vědci a nové sekty vyzývají k návratu k přírodě. Objeví se nová hra pro virtuální realitu, zvláštní, čarovná a znepokojivá, která jako by ani nepocházela z tohoto světa. A na světlo začíná vycházet pravda o tajném projektu z éry Kulturní revoluce. Román Problém tří těles představuje pro české čtenáře první příležitost seznámit se s výkvětem čínské vědecké fantastiky.

Problém tří těles získal několik knižních cen, kritici ho staví na úroveň Duny, zároveň už se připravuje filmová adaptace, takže se pravděpodobně jedná o pořádný knižní trhák. Fantasy v kombinaci se sci-fi a vědeckým pokrokem mě moc láká, zvlášť když se do toho promítají prvky až z daleké a fascinující Číny. Nepřipouštím si nic jiného, než že budu z knihy naprosto uhranutá. Jedná se sice o autorovu prvotinu, ale podle všeho dosahuje vysokých kvalit. Tím lépe pro mě. 

***

Během týdenního read-a-thonu mě čeká přes 1100 stran čtiva! Naložila jsem si toho dost a pravděpodobně všechny tři knihy celé nepřečtu, ale pokusím se zvládnout co největší kus, vždyť proto jsem si na sebe vymyslela read-a-thon. Pokud se budete chtít někdo přidat, určitě se mi ozvěte do komentářů, budu moc ráda.

A jde se číst!

You May Also Like

14 komentářů

  1. To je super nápad! Hodně štěstí s realizací. ;)
    Já se pokusím taky zapojit, ale úplně nadějně to nevidím. :D
    Všechny knížky které sis vybrala vypadají zajímavě a taky je mám někdy v plánu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Číst určitě budu, minimálně o prázdninách - ale hlavně držím palce tobě, ve čtení i obecně ;)

    OdpovědětVymazat
  3. To sis nedala jednoduchý cíl. :) Budu držet palce, ať přečteš co nejvíc... Já taky plánuju o bližícím se volnu co nejvíc číst, takhle moc ale určitě ne. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, už teď jsem ve skluzu :p Ale nevzdávám se :)

      Vymazat
  4. Skvělý nápad a pěkné čtecí plány :) Na Šest vran se také chystám a momentálně i na Dopplera, který má úplně podzimní obálku :) Nějak podvědomě si vybírám takové podzimní knihy :D Hezké čtení přeji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To barevné listí a podzimní pošmourné počasí k tomu dost svádí, to máš pravdu :)

      Vymazat
  5. Držím palce, aby si všetko stihla prečítať :-) Na Vraniu šestku sa tiež chystám, len najskôr musím na ňu našetriť :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno asi nezvládnu, ale snad co největší část :)

      Vymazat
  6. ja readathony nedavam dycky si neco naplanuju a pak do toho neco vleze tak radsi neplanuju :-D ale vsechny tri knizky mam doma a chci cist :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já plánuji, protože už nevím, jak na sebe vyzrát :p

      Vymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)