Život knihomola (Sept, Oct, Nov)

by - 12/04/2017


Ahoj,
po vzoru předchozího článku jsem i tento odkládala tak dlouho, že už mám zpoždění tři měsíce a bylo by asi docela fajn s tím něco udělat. Přiznám se, že jsem toho v prvním školním čtvrtletí nestihla moc přečíst, ale nějaké zajímavé knihy by se přece jenom našly. :)



Přečetla jsem..

Výsledek obrázku pro monument 14 nebe v plamenech Výsledek obrázku pro pobočník d m cornish Výsledek obrázku pro sny andělů a chimér 
Výsledek obrázku pro šest vran Výsledek obrázku pro problém tří těles Výsledek obrázku pro město schodů

Monument 14: Nebe v plamenech (Emmy Laybourne), Pobočník (D. M. Cornish), Sny andělů a chimér (Laini Taylor), Šest vran (Leigh Bardugo), Problém tří těles (Liou Cch´-sin), Město schodů (Robert Jackson Bennett)

Hodnotím...

Nebe v plamenech je skvělá dystopická série, která je nejen originální, ale také se velmi dobře čte. Dvojka se mi líbila stejně jako jednička a jsem zvědavá na pokračování. S Pobočníkem jsem sice válčila docela dlouho, je totiž hodně rozsáhlý a dost popisný, nicméně považuji ho za zdařilé zakončení epické fantasy ságy. Sny andělů a chimér jsem očekávala s nadšením, neboť už jsem skoro přestala doufat, že vyjdou v češtině. Čtení jsem si náležitě užívala, avšak velké časové rozmezí mezi předchozími díly a tímto mi to místy znesnadňovalo, protože jsem si nemohla vybavit všechny detaily. Šest vran mi ze všeho nejvíc připomíná svojí velikostí a černými hřbety stránek pořádně starodávnou kroniku. Obsahově je také velmi poutavá, ačkoliv já jsem její kvality nedokázala tolik ocenit jako jiní. Mezi zástupce sci - fi žánru se řadí Problém tří těles, nutno podotknout, že se jedná o brilantní výtvor čínského spisovatele Liou Cch´-sina. Kombinace složité fyziky a daleké asijské kultury je pro středoevropského čtenáře docela oříšek, ale také rozšíření obzorů. Město schodů je pro změnu fantasy, nikoliv však v obvyklém slova smyslu. Naopak nabízí mnohem širší spektrum, je až neskutečně originální a rozhodně se dobře čte.

Vítězná kniha

Výsledek obrázku pro město schodů

Nastalo jen drobné dilema mezi Městem schodů a Problémem tří těles, avšak myslím, že první zmiňovaná kniha si vítězný post zaslouží. Oceňuji nejen propracovaný smyšlený svět, v němž se strhující příběh odehrává, ale také úžasně vykreslené postavy, jež vám utkví v paměti. 

Statistiky...

Je docela smutné, že jsem zvládla za tři měsíce pouze šest knih, avšak na počet stran to vychází docela uctihodně. Přelouskala jsem totiž 2564 stran, vybírala jsem si samé relativně tlusté nebo velké knihy. Monument 14: Nebe v plamenech společně s Pobočníkem jsou moje knihy, ostatní jsem dostala jako recenzní výtisky. Těší mě, že se mi povedlo dvě série uzavřít (konkrétně Tetování krví a Kost přání), nicméně jsem další tři rozečetla, takže se nemohu moc radovat.

Ulovila jsem...


Byť čtení trochu pokulhávalo, hromadit nové knihy mi jde stále dobře. Z první kupičky jsou všechny knihy recenzními výtisky (Diabolik, Krycí jméno E 219, Žena z kajuty č. 10, Gemina, Šest vran) - vyjma Magonie, kterou jsem vyhrála v soutěži Albatros medii.


Opět samé recenzáčky (Sny andělů a chimér, Město schodů, Problém tří těles), jen Město mečů jsem si hbitě pořídila k jedničce. Ale kdy se k němu dostanu, to opravdu nevím...

Jaký byl váš čtenářský podzim?

***

Hledáte - li knihy za nejvýhodnější cenu, zkuste

Výsledek obrázku pro srovname logo

Nebo knihy můžete zakoupit v knihkupectví

You May Also Like

8 komentářů

  1. Aho, po dlouhé době, už mám čas i na ostatní blogy :D Monument mám doma, ale druhý díl a čekám, až seženu i ten první :D Tak až bude doma, podělím se o názor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by asi bylo fajn začít od jedničky :D
      Děkuju, bude se těšit :)

      Vymazat
  2. Monument sa mi veľmi páčil a Vraniu šestku si chcem určite prečítať :D

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělé knihy jako vždy. Já se už brzy pustím do Geminy. Moc se těším :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Na Geminu už se nehorázně těším:D a Monument vypadá skvěle:).
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)