Moje knižní přání & plány #2

by - 2/13/2018


Ahoj,
v novém roce, tedy konkrétně v prvních měsících , už vyšlo nebo se chystá mnoho skvělých knižních novinek, nebo pokračování již načatých sérií. Jakožto správný knihomol si musím udržovat přehled o tom, které nové knihy si chci zařadit na svůj čtecí list.

Jelikož během letošního roku vyjde ohromné množství děl, na které mám zálusk, rozhodla jsem se pro tento článek zpracovat pouze knihy, které se na pulty českých knihkupectví dostanou v období od ledna do dubna. I tak jich je až moc.

Génius: Hra
Leopoldo Gout

Nikomu nevěř. Každá kamera je oko. Každý mikrofon ucho. Najdi mě a společně ho zastavíme. Hra: Z celého světa se sjelo dvě stě mladých géniů a zanedlouho se utkají v soutěži, kterou vymyslel a sponzoruje Kiran Biswas – celým světem obdivovaný mladý podnikatel a vizionář. Hodina H se blíží. Hráči: Rex – ačkoliv je mu teprve šestnáct, patří mezi nejlepší světové programátory a hackery. Tenhle americký Mexičan je odhodlaný najít svého bratra, který zmizel neznámo kam. Tunde – čtrnáctiletý technologický génius-samouk. Na skládkách pod horkých africkým sluncem hledá součástky a staví z nich skvěle fungující stroje. Svým talentem přilákal pozornost diktátorského generála, který po něm chce sestrojit velmi nebezpečnou věc. Vyhrožuje mu tím nejhorším trestem, pokud svůj úkol nesplní. Barevná vlčice – jedna z nejuznávanějších čínských aktivistek a blogerek. Odhaluje nekalé praktiky politiků a byznysmenů a teď se na ni soustředí všeobecná pozornost. Její otec totiž uzavřel podezřelý obchod se zkorumpovaným čínským obchodníkem. Co je v sázce? Víc, než si dokážete představit...

Tato kniha sice už vyšla, ale skoro bez povšimnutí, já ji zaregistrovala až teď, ihned jsem však věděla, že to bude něco pro mě. Dávám jí veliké šance na úspěch.

Na lovu
Meagan Spooner

Když se Kráska vydá na lov Zvířete…
Kráska zná tajemný les lépe než kdokoli jiný. Cítí ho ve své krvi. I když vyrostla mezi šlechtici daleko od lesa, ví, že temný hvozd skrývá tajemství, která dokáže odhalit jen pravý lovec. Když její otec přijde o všechno jmění a Yeva se musí společně se sestrami odstěhovat pryč z města, uleví se jí. Uprostřed divočiny se nemusí přetvařovat a usmívat se na bohaté dámy – nebo se vdát za bohatého šlechtice….
Ale ve chvíli, kdy v lesích zmizí při lovu její otec, nemá Yeva na vybranou – musí ho najít. A jediná cesta vede po stopách stvoření, které se otec snažil ulovit. Přes varování sester se vydává do lesa a stopuje Zvíře až do jeho království – zakletého údolí, zničeného zámku a světa plného stvoření, o kterých slyšela pouze v pohádkách. Do světa, který ji může zničit, nebo spasit.
Zbývá jen jedna otázka. Kdo přežije tento lov: Kráska, nebo Zvíře?

Autorka také napsala knihy Ptačí zpěv a v Podsvětí, na poslední díl trilogie však stále marně čekáme. Můj názor na tyto knížky je spíše negativní, zejména V podsvětí se mi moc nelíbilo. To mě však ani nejmenším neodrazuje od Meaganina nejnovějšího literárního počinu  - retelling klasické pohádky Kráska a zvíře. 

Replika
Lauren Oliver

Lyřin příběh začíná v institutu ukrytém na soukromém ostrově poblíž pobřeží Floridy. Zdálky je to krásné, klidné místo, ale vojenské stráže v ochranných oblecích za zamčenými dveřmi vypovídají o něčem jiném. Institut je ve skutečnosti tajné výzkumné zařízení, kde se rodí,
vyrůstají a jsou studovány tisíce replik čili lidských modelů. Když se institut stane terčem nečekaného útoku, dvěma mladým experimentálním subjektům – Lyře čili číslu 24 a chlapci známému pouze jako číslo 72 – se podaří utéct.¨

Gemma strávila celý život po nemocnicích. Je to osamělá náctiletá dívka, která zná pořádně pouze domov, školu a svou nejlepší kamarádku April. Ale po tom, co ji málem unese cizinec, který tvrdí, že ji zná, začne Gemma vyšetřovat historii své rodiny a zjistí, že její otec měl podivnou spojitost s tajným výzkumným insitutem. Dívka touží po odpovědích, a tak cestuje na Floridu… a narazí tam na dvě repliky a úplně novou řadu otázek.

Lauren Oliver je velmi známá autorka, na kontě má už několik úspěšných knih, já jsem od ní četla Paniku a Chvíle před koncem, obě dílka řadím mezi ty lepší, proto jsem na novinku Replika neskutečně natěšená. Kromě poutavé anotace mě samozřejmě zaujala i perfektní a nápaditá obálka, kterou nelze přehlédnout.

Stříbrná labuť
Amo Jones

Madison Montgomeryová pochází z bohaté a vlivné rodiny, když ale její matka spáchá ten nejhorší zločin, Madison musí žít po zbytek svých dní s pošpiněným jménem. Doufá, že na soukromé Akademii Riverside v Hamptons začne s čistým štítem. Jenže nepočítala s desítkou drsných hochů, kteří škole vládnou. Když Madison upoutá pozornost jejich vůdce Bishopa Hayese, odkryje se jí zcela nový svět, o němž neměla sebemenší tušení. Svět, který začíná a končí u Elitního klubu králů, jí převrátí život naruby. Zaplavují ji tajemství a odhalují se rodinné lži. Ani sama Madison neví, co je vlastně zač.

V knize Stříbrná labuť se nabízí zajímavá kombinace klasického školního, akademického prostředí a mocných rodinných klanů ovládanými nejrůznějšími pravidly a tající velkou spoustu tajemství. To zní jako pořádné drama. O této sérii slyším poprvé, ale ihned si získala můj zájem.

Nesvá
E. Lockhart


Kolikrát může člověk předělat sám sebe?

Imogen je dědička na útěku, sirotek, kuchařka a podvodnice.
Jule je bojovnice, společenský chameleon a sportovkyně.
Intenzivní přátelství. Záhadné zmizení. Vražda, nebo dvě.
Zlomené srdce, nebo hned tři. Tupé předměty, přestrojení, krev a čokoláda.
Americký sen, superhrdinové, tajní agenti a odpadlíci.
Dívka, která odmítá dát lidem to, co od ní chtějí.

Dívka, která odmítá být člověkem, jímž byla kdysi.
Možná si vzpomínáte na Ostrov lhářů - knihu, jež napsala ta samá autorka. Pamatuji si, že mnou velmi silně  a emocionálně zamávala. S trochou nervozity a nejistoty očekávám, co si pro čtenáře připravila ve svém novém díle.

Probuzení bohové
Sylvain Neuvel

Rose Franklinová učinila v dětství ohromující objev – nalezla obří kovovou ruku, pohřbenou hluboko v zemi. Celou svou pozdější vědeckou kariéru věnovala Rose objasnění záhady s tímto artefaktem spjaté: Proč byly po celém světě zakopány části gigantického robota neznámého původu? Léta pátrání přinesla fascinující odpovědi – a ještě více otázek. A pak se zničehonic zhmotní další robot, mnohem větší a s mnohem ničivější silou. Když po něm začnou na zeměkouli přistávat další a další stroje, je jasné, že lidstvo čelí invazi z vesmíru. Rose a její tým budou muset přijít na to, v čem tkví podstata pokročilé mimozemské technologie, aby lidstvo mohlo vyhrát bitvu o to, komu připadne Země... a dokonce i hvězdy.

První díl Spící obři mi vyrazil dech nejsem svým příběhem, ale také grafických zpracování a stylem vyprávění. Na něj navazují Probuzení obři, kteří se ponesou v podobném duchu. Já jsem neuvěřitelně napjatá od okamžiku, kdy jsem předchozí knihu dočetla a zavřela. Od té doby netrpělivě vyhlížím pokračování. Vůbec totiž netuším a nedovolím si ani hádat, co si pro čtenáře autor přichystal.

Smrtka 
Neal Shusterman 

Svět bez hladu, nemocí, válek, bídy. To vše se lidstvu povedlo. Zvítězilo dokonce i nad smrtí. Scythové jsou nyní jediní, kdo může ukončit jakýkoliv život a je jim přikázáno tak činit s cílem udržet objem populace pod kontrolou.

Už jen samotná představa, že se lidstvu povedlo zvítězit nad všemi trápeními, dokonce i nad samotnou smrtí, je nesmírně zajímavá a myslím, že každý si už někdy představoval takové scénáře. Verze Neala Shustermana vypadá na pohled dost odvážně a poutavě, na knihu se určitě chystám. 

Stále ještě váhám...


  

Tato šestice knížek mě také zaujala, avšak nejsem si jistá, jestli se do nich nakonec pustím, nebo ne, zkrátka nepatří mezi mé priority a času je málo. S láskou tě nenávidím má sice skvělý nápad, ale já obecně moc nefandím takovým sbírkám povídek. Ledu nebo ohně jsem si ještě nestihla přečíst první díl, každopádně bych této sérii chtěla dát šanci. Zrádce trůnu už je taktéž pokračováním, což značně komplikuje situaci. Od Sebastiena de Castella momentálně čtu Divotvůrce, postupně si utvářím názor a podle toho, co mi momentálně vychází, si spíš další díly (Černé znamení a konec trilogie) přečíst nechci. Ale zase je škoda rozečtené série, že? Možná mě přemůže zvědavost. Totéž platí pro Prohnilé město, pokračování Šesti vran. Tato série je pouze dvojdílná, Prohnilé město ji tudíž uzavírá, takže si ho pravděpodobně přečtu. Příběh Fandom mi zní dost netradičně, ale taky trochu přitažený za vlasy. Ráda bych si na knihu udělala vlastní názor, jestli zbyde čas. Od Patricka Nesse mám v první řadě naplánované ještě jiné resty, takže Nejdelší den Adama T. bude muset počkat. A Doslova? Uvidím.

Souhlasíte, že nových knih je tolik? Kéž by dny byly nafukovací, abych je všechny mohla přečíst!
Na jaké novinky se chystáte vy?

Eliz
Prosím, podpořte mě na sociálních sítích. :)


Plánujete si některou z knih pořídit? Mám pro vás skvělý způsob, jak za nákup ušetřit!
Prostřednictvím portálu Plná peněženka, který čítá 617 e-shopů, využívá jej již přes 430 000 uživatelů a toto číslo rychle stoupá, si můžete koupit knihy a získat zpět několik procent placené ceny z vašeho internetového nákupu.
Platí pro e-shopy a nakladatelství:
  • Knihy Dobrovský (3%)
  • Albatros media (4%)
  • Kosmas (2%)
  • Audiotéka (7,5% !!!)
  • bux.cz (3,5%)
  • Levné učebnice (1,5%)
Stačí se jen bezplatně registrovat. Už jen díky tomu získáte na váš účet 50 korun.
Na základě doporučovacího programu můžete získat také 300 korun za každého nového uživatele.

You May Also Like

25 komentářů

  1. Já se rozhodně těším na Smrtku, Na lovu, Zrádce trůnu, Černé znamení a samozřejmě pokračování Šesti vran! A teď jsi mě nově nalákala i na Repliku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Repliku jsem hodně zvědavá! Líbí se mi, ze autorka už má četné zkušenosti se psaním,takze kniha bude asi velmi dobrá :)

      Vymazat
  2. Knihu Na lovu si chcem určite prečítať a rovnako tak pokračovanie Vranej šestky :-) Vďaka za tipy na ostatné knihy, niektoré som poznala, ale niektoré sú pre mňa novinkou takže som rada, že mám noví info :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U druhého dílu Šesti vran pořád trochu vágám, ale zkusím ho stihnout také :)

      Vymazat
  3. Spoustu knih, co jsi tady vyjmenovala se mi také osobně líbí a chtěla bych si je přečíst. Na lovu na tu se moc těším miluju totiž krásku a zvíře a celkově pohádky, Replika, Smrtka, protože jsem od autora četla Bez šance,... a spoustu dalších.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také četla Bez šance, což mě trochu zklamalo, ale věřím, že Smrtka se mu povedla :)

      Vymazat
  4. Od Lauren Oliver rozhodně doporučuju ještě sérii Delirium. Třeba Panika se mi od ní vůbec nelíbila, ale Delirium je fakt skvělé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za ddoporučení, zkusím si na sérii někdy najít čas :)

      Vymazat
  5. Já se v nejbližší době rozhodně nemůžu dočkat Repliky, kterou už mám objednanou. Po Smrtce taky pokukuju a na Prohnilé město jsem zvědavá, protože je prý mnohem lepší než Šest vran (první půlka knížky mi připadala hrozně zdlouhavá). A sama váhám nad Zrádcem trůnu a Černým znamením, uvidím, jak se mi budou líbit první díly, které mi leží v knihovně. Chtělo by to toho času na čtení rozhodně víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli je Prohnilé město lepší, tak se do něj nakonec opravdu pustím :)
      Přeju ti, ať všechny knihy stihneš :)

      Vymazat
  6. Mě nejvíc zaujalo Na lovu. :-)
    A pak se mi také líbí série Spící obři, ještě jsem první díl nečetla, ale přemýšlím, že si ho kouím, trochu mě děsí ten styl, jakým je to psané, že nejde o typický román, ale to zmáknu, téma vypadá perfektně! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neni se čeho bát! Právě proto, ze je to napsané takovým neobvyklým stylem, se kniha čte výtečně :)

      Vymazat
  7. Můj knižní seznam je už tak dlouhý, ale postupně se na něj přidávají další. Na lovu asi vyzkouším, jen přeci, Kráska a zvíře je jedna z mých asi nejoblíbenějších pohádek, takže proč ne? :) Potom rozhodně Černé znamení, protože Divotvůrce se mi líbil moc :) a Prohnilé město... toť otázka, Vrány jsem přečetla, ale nebyl to pro mě takový boom, ale jak jsi napsala, škoda rozečtené série, takže do toho asi půjdu, a Led nebo oheň mít musím, bezpodmínečně. Achjo, ještě že mám za chvíli narozeniny a všechny zaúkoluju :D k tomu ještě potřebuju, aby mi byla doplněna série s Harrym Holem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuto pohádku ani moc nemusím, ale na retelling jsem zvědavá.
      S Šesti vranami a Prohnilým městem to vidím úplně stejně :)
      Byl první díl Ledu nebo ohně dobrý? :)
      Přeju hodně štěstí :D

      Vymazat
  8. same lepsi knihy... tak at je vsechny prectes ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělý výběr. Některé tituly jsem neznala, takže jsi mi rozšířila už tak dlouhý seznam knih, na které se rozhodně chystám. :D Příběhů vychází fakt moc a já nestíhám číst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď si říkám, že jsem to svým seznamem jen víc naložila a zkomplikovala výběr :/ :D

      Vymazat
  10. Letos bude vycházet vážně spousta skvělých knih. :) Vůbec netuším, jak to udělám. :)) Ve výběru jsou samé lepší knihy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jsou jen první čtyři měsíce, v plánu je toho ještě víc! :o

      Vymazat
  11. Tyhle knížky mě tolik nelákají, ale mám jiné plány, jiná přání. Jen ten seznam by byl nekonečný. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že každý máme svůj perfektní (a velice dlouhý) seznam :D

      Vymazat
  12. "Na lovu", "Replika", "Zrádce trůnu", "Led nebo oheň" a "Černé znamení" - ty všechny si určitě musím přečíst! :)

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý výběr! :) Jak se ti mimochodem líbily první díly od Zrádce trůnu a Ledu nebo ohně? Přemýšlím totiž, ze bych se do nich pustila.

    OdpovědětVymazat
  14. V poslední době tak trochu ztrácím přehled o tom, co vychází. Ale rozhodně mám v plánu Na lovu a do Repliky se pustím o víkendu. A u knih u kterých váháš se většinou teprve chystám na první díl :D

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)