Život knihomola (podzim / zima)

by - 3/04/2018


Ahoj,
s ostudou přiznávám, že tuto rubriku jsem úplně zanedbala na celých šest měsíců. Souvisí to zejména se skutečností, že jsem se musela začít věnovat škole i dalším hodně osobním věcem, proto knížky šly trochu stranou. 
Stále se mi nedaří nasadit to svižné čtecí tempo, které jsem měla kdysi, nutno však podotknout, že si poslední dobou stále více vybírám náročné a obsáhlé tituly, nebo se zkrátka v každé knížce ráda dlouho nimrám.
Nicméně aktuální plán a pro mě i veliká výzva na jaro je aspoň 4-5 knih měsíčně :)



Přečetla jsem...





Monument 14: Nebe v plamenech (Emmy Laybourne) - Druhý díl si ve všech ohledech udržel pozitiva prvního dílu, byl stejně nadupaný, akční a čtivý a já se mohu jedině těšit na finále postapokalyptické trilogie.
Tetování krví: Pobočník (D. M. Cornish) - Na závěrečný díl velkolepé fantasy ságy o lampáři Rosamundovi Zaknihovaném jsem se nesmírně těšila, připomenulo mi to moje mladší čtenářská léta. Kniha se mi pochopitelně moc líbila, jen na můj vkus obsahovala příliš mnoho rozvleklých popisných částí.
Kost přání: Sny andělů a chimér (Laini Taylor) - Vlivem dlouhého rozestupu mezi předchozími díly a tím posledním jsem se občas ztrácela, ale hlavní linka mi byla jasná. Kniha osloví spíš romanticky založené jedince, mě série celkově zaujala díky netradičnímu výběrů hrdinů - chimér a andělů. Závěr trilogie je zdařilou tečkou za příběhem.
Šest vran (Leigh Bardugo) - Tvrdili mi, že nepotřebuji mít Grišu (jiná knižní série, avšak ze stejného fantastického světa) přečtenou, s čímž si dovolím nesouhlasit, protože jsem minimálně prvních sto stran dost tápala. Jinak je to ale zdařilá fantasy zaměřené spíš na akci, boje, zběsilé útěky i promyšlené, taktické plány, takže si jistě našla mnoho příznivců.
Vzpomínka na zemi: Problém tří těles (Liou Cch´-Sin) - Pustit se do hard sci - fi od čínského autora zpětně vnímám jako možná moc veliké sousto, nicméně jsem se knihou úspěšně prokousala a nemohu popřít, že mě to nebavilo. Naopak mě Problém tří těles opravdově fascinoval.
The Divine Cities: Město schodů (Robert Jackson Bennett) - Fantasy, ale přesto úplný jiný druh, se kterým jsem se zatím moc nesetkala. Tady se do příběhu hodně promítaly politické boje, které ve spojení se stále živou mytologií výborně vymyšlené země a geniálními charaktery postav vytváří neobyčejný zážitek.
Žena z kajuty č. 10 (Ruth Ware) - Všude kolem černý les byl dost čtivý a napínavý, tudíž jsem předpokládala, že i nová kniha má stejné kvality, avšak ve výsledku jsem velice zklamaná. Neoslovil mě příběh a především se mi protivila hlavní hrdinka.
Diabolik: Diabolik (S. J. Kincaid) - Diabolik se pro mě stal milým překvapením, spisovatelka přišla s relativně originálním nápadem a ještě lepším a originálním zpracováním plným šokujících zvratů, proto musím Diabolika hodnotit kladně.
Krycí jméno E219 (Terry Shaft) - Prvotina od mladé české autorky má pochopitelně své mouchy (a docela velké), nicméně si myslím, že v sobě rozhodně ukrývá nadějný spisovatelský potenciál.
Akta Illuminae:Gemina (Amie Kaufman, Jay Kristoff) - Od Geminy jsem si slibovala mnoho, protože první díl Illuminae byl ohromný boom a duo autor mě naštěstí nezklamalo, spíš naopak si přichystali ještě o kousek více.
Divotvůrce: Divotvůrce (Sebastien de Castell) - Tato kniha by mě opravdu bavila, kdyby mi bylo o tři, čtyři roky méně, takhle jsem ji vnímala spíš jako čtivou jednohubku, která neurazí, ale ani nenadchne.

Název knih je zároveň odkazem na moji recenzi.

Nejlepší kniha...


Někdy zkrátka nejde vybrat jednoho vítěze a všechny tyto tři knihy mě něčím zaujaly, ať už zajímavým nápadem, skvělých zpracováním, charaktery postav nebo prostě úžasnou čtivostí.

Největší propadák...



Zatímco u Nejlepší knihy mám tři favority, rozhodnout o úplném opaku - tedy o knize, která mě příliš nenadchla - je pro mě tentokrát snadné. Předchozí literární počin spisovatelky Ruth Ware se mi zamlouval (Všude kolem černý les), nicméně její nové dílo Žena z kajuty č. 10 mě absolutně zklamalo, čtení jsem doslova přetrpěla. Za mě bohužel ne.

Statistiky

11 knih.
4686 stran.
2 dočtené série.
5 nově rozečtených sérií.



Přírůstky


Knihy mi přibívají víc, než je stíhám číst, to je tedy příšerný poměr. Většinou se jedná o recenzní výtisky, až na Magonii vyhranou v soutěži a Nejlepší světové čtení, což je zajímavý, pro mě však spíš nevhodný vánoční dárek..


Na fotkách chybí ještě Žena z kajuty č. 10, která již putovala dál, Diabolik a Šest vran, které si ode mně půjčila kamarádka.

Wow, povedlo se mi shrnout 181 dní v jednom článku! To považuji za uctihodný výkon, na drhou stranu toho mnoho nebylo, snad se v příštích měsících se čtením polepším. :)

Eliz
Prosím, podpořte mě na sociálních sítích. :)

You May Also Like

21 komentářů

  1. Diabolik byl fajn, ale není to můj žánr, takže se mi četl obtížně. Divotvurce byl naopak super. Město schodů mě zklamalo, ale druhý díl byl jiný kafe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na druhý díl se teprve chystám, tak uvidím, co na me čeká :D

      Vymazat
  2. Náhodou, já myslím, žes to shrnula parádně a vůbec nevadí, že je to za delší dobu :) Četla jsi spoustu zajímavých knih! Společnou máme Ženu z kajuty č. 10, kterou jsem poslouchala jako audio a taky se mi to nezdálo nic moc, prostě průměr. Jako poslech k řízení fajn, ale už se ke knize stopro vracet nebudu. Mám doma ale od ní i Všude kolem a jsem zvědavá, vím, že jsi ho hodně vychvalovala :) Budu se těšit na tvůj názor na pokračování, což jak vidím, je pěkný tlouštík :)
    Měj se moc krásně, Majdi a ať se ti daří nejen čtenářsky :)
    Dál se určitě chystám na Geminu (nemůžu se dočkat, ale bohužel se k ní z časových důvodů dostanu nejspíš až v létě) a dost mě zajímá i Problém tří těles, nicméně ten taky existuje v audio verzi, takže asi sáhnu po ní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Autorčina první knížka se mi líbila mnohem více, snad nadchne i tebe :)
      Děkuju ti moc :)
      Audioverze může být každopádně moc zajímavá a na Geminu se těš! :)

      Vymazat
  3. Prečítala si toho veľa, gratulujem :-) Mne sa Vrania šestka páčila a neprekážalo mi, že som predtým nečítala Grišu, ale samozrejme každý to berie inak, mne celkom stačilo v úvode to rozdelenie gríš a nejako som sa už zorientovala počas prvých kapitol :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem po první stovce stran už taky docela orientovala :D

      Vymazat
  4. Někdy se věci k řešení prostě sejdou a není čas pořádně na nic. To znám. :) Pěkné shrnutí, hlavně Gemina mě hodně láká. :) 181 dní v jednom článku - to se jen tak někomu nepovede. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gemina je úžasná! :)
      To chce pořádný talent, že jo? :DDD

      Vymazat
  5. Shrnout 180 dní v jednom článku to je výkon :) Přečetla jsi toho hodně a přibyla ti i pěkná řádka přírůstků :) Taky mi knihy rychleji přibývají, než je stíhám číst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, snažila jsem se. :D Koukám, že to bude problém mnohých knihomolů :D

      Vymazat
  6. Právě čtu Ženu z kajuty č. 10 a musím říct, že mě se zatím kniha líbí :) možná je to i tím, že jsem nečetla druhou autorčinu knihu, nemůžu tedy srovnávat a zatím mě příběh dost zajímá a polykám to jak malinu :D Diabolik je jedna z knížek, která se mi na polici válí snad už roky ( :D ) a furt ne a ne se k ní dostat, ale slibuju, že po Ženě z kajuty už po ní šáhnu, čtu na ní snad všude skvělé recenze, tak jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc rada, že knihu hltáš s nadšením, někomu naopak sedne :)
      Diabolik je super, pusť se i do něj :)

      Vymazat
  7. Jsem překvapená, že pro tebe byla kniha "žena z kajuty č. 10" propadák. Je pravda, že jsem na knihu nečetla moc super recenze, ale i tak jsem v pozitivním směru na knihu zvědavá. Tak uvidím, jak se mi nakonec bude líbit. :)
    Mrs. Jungová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně tě od ní nechci odradit! Pusť se do ní zcela nezaujatě :)

      Vymazat
  8. Já se stále nemůžu dostat k Divotvůrci a Diablikovi, ale tak moc ráda bych je přečetla! :) Na Ženu z kajuty jsem nečetla snad žádnou dobrou recenzi a trošku mě to mrzí, protože anotace vypadala tak zajímavě!
    Jinak problém s tím, že knihy rychleji přibývají, než jak rychle čtu mám taky :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z anotace jsem měla podobný pocit, ale pak se mi kniha vybarvila takto. Každopádně ji nezatracuj :)
      To bude vážný knihomolský problém :D

      Vymazat
  9. Žádnou z knížek jsem sice nečetla, ale nějaké z nich znám. :)
    Já mám v plánu dneska jednu historickou publikaci dočíst. A pak se uvidí, vždycky je co číst. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že okamžik, kdy nebude co číst, u me nejspíš nenastane :D

      Vymazat
  10. Taky mám pořád pocit, že bych měla číst víc, ale občas to kvůli škole a tak prostě nejde, no... Diabolik byl vážně pecka, v tom s tebou souhlasím. U Šesti vran mi nevadilo, že jsem nečetla Grišu, jen mi první polovina připadala hrozně utahaná. Jsem zvědavá na druhý díl. Za mě dobrý, jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejraději mám, kdyz se mohu začíst na delší dobu, na to ale zejména ve školní dny není dostatek času.
      Děkuju, budu se snažit :)

      Vymazat
  11. Ženu z kajuty č. 10 jsem si chtěla dost dlouho přečíst, ale jsem ráda, že jsem to nakonec neudělala. :D
    Město schodů má nádhernou obálku. :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)