Filmové měsíční nej na třetí

by - 2/11/2015



Jinými slovy Měsíční nej za listopad, prosinec a leden.
To už by bylo docela záhodno, nemyslíte?

I když já bych se chtěla docela ospravedlnit. Za listopad jsem viděla myslím tři filmy a z toho se vážně nedá moc vybírat, pak jsem se chystala udělat Měsíční nej za listopad a prosinec, jenže to došlo k stěhování na nový blog, takže z toho taky nakonec nic nebylo. Až konečně teď se zdá, že mi to nic nepřekazí.

Kdyby někdo netušil, co je to Měsíční nej (jakože stejně všichni tuší), tak se koukněte o kousek dolů na Knižní měsíční nej, což je vlastně stejné jako to filmové, akorát, že tam jde o knihy a tady o filmy. Kategorie jsou samozřejmě jiné přizpůsobené tématu (vážně nebudu hodnotit nejlepší obálku :D), ale jinak opravdu není nic odlišné.

Teď všichni víme všechno a konečně můžeme odhalit, co za filmy jsem viděla za celé dlouhé tři měsíce. (Můj pokus řadit filmy chronologicky za sebou, tak jak jsem je viděla, není zcela úspěšný, bohužel)


        

Zataženo, občas trakaře (Phil Lord, Chris Miller),  Avengers (Joss Whedon)Hobit: Neočekávaná cesta (Peter Jackson), Hobit: Šmakova dračí poušť (Peter Jackson),  Thor (Kenneth Branagh), Thor: Temný svět (Alan Taylor), X - men: Poslední vzdor (Brett Ratner), Dešťová víla (Milan Cieslar), Hobit: Bitva pěti armád (PJ), Kapitán Amerika: První Avenger (Joe Johnston), Kapitán Amerika: Návrat prvního Avengera (Anthony Russo, Joe Russo), X - men: Budoucí minulost (Brian Singer)

Jinak mám dvanáct kategorií, ve kterých vždy vyberu jednu/dvě/výjimečně i tři filmy, které jsou v této oblasti nejlepší. Přinejmenším prvních devět kategorií je stálých, tři poslední se můžou eventuálně měnit podle současného výběru filmů.




Nejlepší film
  

Ani nevíte, jaké úsilí mě to stálo. Vybrat z šestnácti filmů jen tři nejlepší! Kapitán Amerika 2 proto, že o proti jedničce je to neuvěřitelné zlepšení, navíc se tam objeví moje oblíbená postava, se kterou to naposledy vypadalo celkem zle. A taky musím ocenit geniální a geniálně natočené souboje se Kapitán vs. Winter Soldier. Film byl svižný, skvěle propojený s minulosti, prostě super.. X - men: Budoucí minulost za skvělou děsivou atmosféru (já jim ty Sentinely hodně věřila) a za úžasné propojení minulosti s přítomností (aneb mít mladé i staré X - meny na jedné scéně je vážně super věc :D) A Avengers proto, že to je skvělá komiksová podívaná, při které se rozhodně pobavíte.

Nejslabší film
 
Pro mě to je vždycky utrpení vybírat nejhorší film (přejděme fakt, že tohle je teprve druhé Filmové měsíční nej za celou moji blogerskou kariéru), ale prostě musím. A tak jsem zvolila X - men: Poslední vzdor. Protože jsem si tenhle film vůbec neužila. To bylo částečně způsobeno asi tím, že jsem neviděla kus začátku a koukala jsem se na to v televizi, což znamená, že v obývacím pokoji pořád někdo chodil a šramotil, takže jsem občas jen odezírala ze rtů (anglicky ke všemu, takže si určitě dokážete představit, jak moc jsem byla úspěšná). Ale i tak měl film ani obsahově moc nenadchnul. Hold mám radši mladé X - meny. A Thora jsem zvolila proto, že byl vlastně takový o ničem (sorry, Loki, ty za to samozřejmě nemůžeš :D). Podle mě špatně zvolili prostředí (nějakou malou vesničku uprostřed pouště) a rozuzlení mě asi nějak minulo. I když tehdy jsem pochopila, že Loki je ten nejlepší záporák v celém marvelovském universu.

Nejlepší rozuzlení/konec
 
Thora 2 jsem vybrala jenom kvůli pitomé poslední scéně, kdy se ukázalo, že jsem třetinu filmu hysterčila naprosto zbytečně. Obvykle mě smrti nějakých filmových postaviček moc nedojímají, ale tohle byla vážná situace. Geniální rozuzlení, to mi věřte. Škoda, že tam byly jiné zápory. A Kapitán Amerika po druhé, protože to by jinak ani nešlo. Jak už jsem zmiňovala, propojení současnosti s minulostí bylo naprosto geniální, odhalení záporáka, odhalení vůbec všeho. Vážně se na Kapitána Ameriku podívejte, i když vypadá jako namakanej americkej fotbalista (nic proti fotbalistům samozřejmě).

Nejhorší rozuzlení/konec
Tady mě konec hodně zklamal. A tomu nepomohl ani fakt, že to bylo snad jediné místo, které bylo natočené jakž takž shodně s knižní předlohou. Prostě takové slabé, osekané, náhlé, nijak extra výrazné. Všechno to zastínil blonďatý elfík a jeho skoky, za které by se nemusel stydět žádný superhrdina (i když v zásadě proti Legolasovi nic nemám). Ne, dobře, tím to možná nebylo. Když já očekávala něco velkolepého, nezapomenutelné rozloučení se Středozemí a bohužel... 

Nejočekávanější film
 
Pochopitelně Hobit: Bitva pěti armád, na kterého jsem se chystala do kina. Na poslední filmový počin ze Středozemě se nejde prostě jen tak netěšit. A Thor 2, to je přece jasné. Těšila jsem se jak blázen na Lokiho (věřili byste tomu, že ho skoro nikdo z mého okolí nezná?! Na co ni koukají? Jímají mě z toho deprese. Ještě že moje rusky založená kamarádka ho dobře znám a má na něj stejný názor jako já, který si jistě na místě odvodíte :D)

Hrdina měsíce...
...pardon tří měsíců

To bude bez obrázků, bylo by jich moc. Pochopitelně Loki, i když je spíš antihrdina, ale to je mi docela fuk, pak Bilbo, protože Bilbo je prostě Bilbo (všimli jste si, že na jednom řádku je Bilbo 4krát?), dále Iron man, Howkaye, Kapitán Amerika (nemá on deprese ze svého přízviska? Asi nemůže jen tak přijmout francouzské občanství a dělat hrdinu tam, když je pan Amerika), Zimní voják (ok, další antihrdina), Profesor X zamlada, Magneto zamlada, Quicksilver a to by mělo být zhruba vše... Jo, ještě Thranduil, ten mizernej elf. Jeho nesmím zapomenout.

Hrdinka měsíce/tří měsíců
 
Jestli jsme měli hrdinů moc, hrdinek je zase málo. Nenapadá mě žádná, která by mě vyloženě zaujala, tak to zkusím s Natašou, protože mě fakt nikdo jiný nenapadá. Pak možná ještě Mystique, taky fajn osůbka.

Pár měsíce
Ale no tak, lidi, to by jinak nešlo. Musím přece zvolit Kiliho a Tauriel, protože to je dvojka, která se jen tak nevidí. (Vůbec si nevšímejte toho ironického podtónu, koneckonců byli celkem roztomilí). Záměrně jsem zvolila druhý díl Hobita, aby se tu pořád neopakoval plakát toho třetíto.

Nejnapínavější film
Když to vezmu kolem a kolem, asi nejvíc se mi na záchod nechtělo po sledování X - menů. Ti Sentinelové byli totiž tak opravdoví (ti z budoucnosti pochopitelně). Poté, co jsem film shlédla, jsem pojala vážně podezření, že u nás doma se určitě jen z těch mizerů ukrývá.

Film k zamyšlení
 
Jestli se nechcete zamýšlet nad moudry prýštících z filmu Kapitán Amerika či Avengers (tam akorát vypozorujete, že ne vždy je lehké spolupracovat s partou stejně divných týpků jako je dotyčný sám), zkuste pohádku Dešťová víla (moje jediná pohádka za Vánoce). Ale je fakt, že většina pohádek se snaží o nějaká ta moudra, třeba že zlo vždy prohraje a dobro zvítězí, lež má krátké nohy apod. Pokud usoudíte, že už nejste na pohádky, zkusila bych to i u třetího díla Hobita, kde je/respektive má být vidět, jak to dopadne, když se banda ziskuchtivých a po penězích bažících lidí sejde u jednoho pokladu. Ale jestli si protrpíte na moudra větší ráže, tak to se omlouvám, ale nic takového tu tentokrát nevedeme.

Největší překvapení
No, možná to nakonec mělo i nějakou myšlenku a vlastně to nebyla až tak velká kravina, jak jsem se prve domnívala...

Film něčím zajímavý
Extra speciální kategorie vymyšlená trochu z nouze (ale zas tak špatný nápad to není, žejo?). Kapitán Amerika po prvé mě zaujal především kulisami, pokusy navodit nám atmosféru druhé světové, což se celkem dařilo, i když občas používali moc moderní věci na dobu před sedmdesáti lety. Ale kdo ví...


A co si myslíte o zmíněných filmech vy?


You May Also Like

19 komentářů

  1. Já miluju většinu těch filmů co jsi napsala(no jasně Márvelák jak vyšitej). Na X-menech jsem byla s kamarádkou,protože to je prostě naše srdcovka! No prostě Wolverine je Wolverine :D Taky se ki zdá,že je druhej Cap ohromnej rozdíl od jedničky,a to k té lepší stránce. Thora zrovna nemusim a Lokiho taky ne(v komikech je mnohem lepší,mi věř). Hobbit je pro mě poslední dobou prostě topko a já si nepomůžu :D Tan film zbožňuju. Asi to bude jako vždy. Uvidim Hobbita,začnu řvát jak je to dokonalý,přijde něco jiného a na Hobbita se zapomene. Všuchni milujou pairing Kili/Tairiel xD Já ho nenavidim :D
    A Avengers jsou taky naprosto ideální. Už se těším na Age of ultron!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jů, je super, že je tu konečně někdo, kdo má slabost pro stejné filmy jako já. Neskutečně mě žere, že pořád musím někomu vysvětlovat, kdo to je Kapitán Amerika, Thor či Black Widow. V mém okolí jsou prostě samí filmoví nevzdělanci. A nějaký komiks bych chtěla zkusit, už jenom kvůli tomu Lokimu :33 Ale uznej, že tak nezapomenutelnej pár jako je Tauriel a Kili, to se jen tak nevidí :D ách, Avengers 2! Taky se těším! :3

      Vymazat
  2. X-Men: Days of Future Past i Captain America: Winter Soldier se mi taky velmi líbily.. Celkově mi přijde skoro samé dobré filmy - samí komiksoví hrdinové :3 No, k Hobitovi jsem se ještě nedokopala, alespoň ne k tomu poslednímu dílu, zkrátka ten milostný románek, to jak se to fakt hodně liší od knihy.. moc mě to neláká, ale stejně to chci vidět :D Musím si udělatt celistvý názor.. Jinak starý X-Meny jsem neviděla, ale doufám, že mě to nezklame..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komiksoví hrdinové jsou prostě best :3 :D Na Hobita se určitě koukni, i když je to ve spouta ohledech pěkně padlý na hlavu... :D

      Vymazat
  3. Z těch filmů co tu jsou se mi nejvíc líbí Hobbit a Dešťová Víla :D

    OdpovědětVymazat
  4. Juj, super filmy :D Viděla jsme je myslím všechny, ne teda teď, ale viděla. A to mi připomíná, tý jo, já jsem na filmy měla strašně málo času jenom včera na Valentýna jsme měla filmový večer a to jsem koukala na Dracula: Neznámá legenda (doporučuju, celkem pěkný) a pak na Rubinrot (moje srdcovka), takže já a filmy poslední dobou celkem padají :D Jinak fajn článek. Budu si muset některý ty filmy pustit znova, na Captain America jsme neviděla už fíííha dlouho :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, na Draculu bych se chtěla strašně moc podívat, vypadá to, že mám večerní program vymyšlený :D Dík za super tip :D

      Vymazat
    2. Tak to nemáš zač. Já jsme si celkem film dost užila :D

      Vymazat
  5. Nijak moc mě nebaví filmy o akčních hrdinech, ale musím uznat, že když jsem byla vytažena do kina na X-mena, byla jsem překvapená a líbilo se mi to :) Kupodivu i třetí díl Hobbita jsem shlédla se zatajeným dechem, přestože jednička je podle mě co se týče děje nic moc a dvojku jsem neviděla.
    Nikol (readeatandlive.blogspot.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já jsem do nich naopak blázen (jak vidíš zde :D) X - meni, aspoň ti, kde jsou mladí, jsou úžasné filmy. Určitě se na dvojku podívej. Myslím, že stojí za to :)

      Vymazat
  6. Girl youz watching mah favorites !!!! Yaasss :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mimochodem můžu smazat tvůj druhý komentář, který je úplně stejný jako tento první? Asi ses přemáčkla a odeslala komentář dvakrát :)

      Vymazat
  7. U mňa filmy ako Hobbit aj Thor aj Avengers boli vynikajúce, Avengers mi prišli už trochu extra vymyslený, ale pozrela som si to. Na Hobbita som bola v kine na každej jednej časti, ale ten záver mi nepripadal až tak veľkolepý ako posledný diel Pána Prsteňov.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, závěr Hobita je oproti Lotrovi docela slabý. Díky za přečtení článku :)

      Vymazat
  8. Hobit a poslední x-men se mi moc nelíbí... :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se Hobit taky tak moc nelíbí jako třeba Lotr, ale X - men i byli super! :)

      Vymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)