Sense8 | 1. série

by - 7/25/2018


Ahoj,
od cestování si dáme na chvilku pauzu, ráda bych vám totiž řekla víc o jednou úžasném seriálu, který mě v poslední době úplně pohltil (Ano, vyšel v roce 2015 a já ho objevila až nyní...). Myslím, že to není podívaná pro každého, mě ovšem nesmírně zaujal a vám chci říct proč.


Výsledek obrázku pro sense8 poster
1. série
Tvůrci: J. Michael Straczynski, Lana Wachowski, Lilly Wachowski
Režie: Lilly Wachowski, Lana Wachowski, James McTeigue, Tom Tykwer
USA 2015
Drama, Mysteriózní, Sci - Fi, Thriller
Minutáž: 46  - 67 minut, 12 epizod
Hrají: Terrence Mann, Doo-na Bae, Jamie Clayton, Tina Desai, Tuppence Middleton, Max Riemelt, Miguel Ángel Silvestre, Brian J. Smith, Aml Ameen, Eréndira Ibarra, Freema Agyeman, Purab Kohli a další



Můj názor

Sense8 vypráví o skupině osmi zdánlivě náhodných osobách z nejrůznějších částí světa, kteří se v důsledku tragické smrti jedné ženy náhle dostali citového a duševního spojení, jež postupně sílí. Jsou zmatení a vyděšení, ale pokouší se udělat si obrázek, proč se děje a co to znamená pro budoucnost lidstva. Tajemný muž jménem Jonas se je snaží svést dohromady, zatímco další cizinec Mr. Whispers a jeho organizace jim usiluje o život. Každá epizoda se zaměřuje na jeden charakter a jeho příběh, zároveň se však osudy jednotlivých aktérů vzájemně čím dál tím více proplétají.

Tento seriál už jsem zkoušela před zhruba dvěma lety, ale upřímně to tehdy nebylo nic pro mě. Myslím, že bych ho nepochopila a neužila si tolik jako dnes. Sense8 je primárně založený na propojování myslí různých osob po celém světě. Nezáleží na původu, rase, pohlaví, orientaci ani náboženském vyznání. Osm naprosto originálních jedinců se může v jediný časový okamžik spojit a sdílet svoje pocity i schopnosti. Tento motiv nápadně připomíná například Atlas mraků, jež jsem si zamilovala v knižní i filmové podobě, a proto jsem Sense8 už od první epizody dávala vysoké šance.

Pro někoho může být odrazujícím prvkem velké množství hlavních postav a osm dějových linií, jež se zprvu odehrávají naprosto odděleně. Nicméně každá postava je naprosto specifická a myslím, že neexistuje šance je zaměnit a poplést. Herecké výkony vnímám jako velice kvalitní a realistické. Drobných zadrhnutí jsem si všimla akorát u některých citově vypjatých scén.

Výsledek obrázku pro sense8 1 season

Ze začátku na sebe postavy naráží jen občas, s každým dílem ale jejich propojení roste a sílí, jednotlivé linie se více a více proplétají, příběh se rozvětvuje a graduje, atmosféra je hustější a napjatější, tempo se zvyšuje. Scény i díly na sebe plynule navazují, práce s kamerou je naprosto perfektní. Kameramani využili mnoho šikovných triků, výtečnou práci odvedli také střihači Joe Hobeck a Joseph Jett Sally.

Chválím hudební složku, která byla jedním slovem dokonalá a skvěle dokreslovala výsledný dojem. Právě hudba skvěle spojila jednotlivá prostředí a situace, které se často měnily ze sekundy na sekundu. Možná to zní dost děsivě, ale zvyknete si na to. Seriál se nevyhýbá žádným tématům, ani tabu, otevřeně hovoří například o homosexualitě, nebo se stanete svědky osmi porodů. Jinými slovy Sense8 není pro slabé povahy.

Sourozenci Wachowští, kteří natočili také nepříliš pozitivně oceněný snímek Jupiter vychází, tentokrát ve spojení s J. Michaelem Straczynskim opravdu zazářili a předvedli to nejlepší. Jisté drobné vady na kráse se sice dají najít sem tam najít, ale jako celek působí první série Sense8 opravdu dobře. Je to spíš poetické dílo, kde stejně ladně působí krvavé scény i romantický tanec na střeše. Sense8 je mistrovsky vystavěná a plynulá hra. Vřele doporučuji a těším se na druhou sérii.

90%

Už jste tento seriál viděli? Jaký je váš názor?

Maddie
Prosím, podpořte mě na sociálních sítích. :)

You May Also Like

10 komentářů

  1. Doteď jsem ten seriál neznala, vždy jsem viděla jen názvy seriálů, ale ani do jednoho se nepouštím, pokud nevím, jestli bude stát za to :) Myslím, že zrovna tento by mohl být super, mrknu na něj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti ho mohu jen a pouze vřele doporučit, takže určitě mrkni :)

      Vymazat
  2. První řádky mi trochu připomněly Agathu Christie (deset lidí, co nemají vůbec nic společného, se sejde na jednom místě - akorát, že tady jich je jen osm). O seriálu jsem zatím nikde neslyšela, ale vzhledem k tomu, jaké nadšení na mě z téhle recenze srší, měla bych se po něm rozhlédnout :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě vůbec nenapadlo :D
      A to už je tady tři roky :D Určitě mu dej šanci :)

      Vymazat
  3. Já zrovna sleduji "Westworld", ale tenhle seriál rozhodně nevypadá špatně. Asi ho zkusím a pak uvidím, jestli mi sedne, nebo ne.

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Westworldu už jsem taky dost slyšela a chystám se ho zkusit :)

      Vymazat
  4. Nikdy jsem o seriálu neslyšela, ale vypadá sympaticky podle tvého hodnocení :)

    OdpovědětVymazat
  5. Seriál taky neznám, ale zní to rozhodně moc zajímavě :) Takže jsem rozhodnutá se na něj podíva :) A jestli objevíš další skvělý seriál, určitě se poděl o tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda se podělím, ale to samé platí i pro tebe! Šup sem s dobrými tipy :D

      Vymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)