We are Venom! | Recenze

by - 10/22/2018

Ahoj,
po dvou měsících jsem pocítila silnou touhu zajít opět do kina a užít si skvělý film. Venom přišel do českých kin zhruba 3 týdny zpátky a obecně se těšil velice dobrým ohlasům a hodnocením. Pro mě to byla jasná volba nejen kvůli záštitě Marvelu (Venom je jedna z nejkomplexnějích komiksových postav), nejen kvůli charismatickému Tomovi Hardymu, mě především fascinovalo, že kladný hrdina se stává zlým a temným a tím pádem i to, jak se jeho osud nakonec vyvine. Jestli vyhraje Eddie nebo Venom.

Výsledek obrázku pro venom poster
  Režie: Ruben Fleisher
  Scénář: Scott Rosenberg, Jeff Pinkner, Kelly Marcel, Will Beall
  Kamera: Matthew Libatique
  Hudba: Ludwing Göransson
  Hrají: Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Jenny Slate, Woody Harrelson, Michelle   Lee, Sope Aluko, Reid Scott, Scott Haze, Mac Brandt, Jane McNeill a další

Akční / Sci - Fi / Thriller
 USA 2018, 112 minut

Příběh se hned ze začátku zaměří na hlavní postavu Eddieho Brocka, který se v rámci své práce novináře již po celé roky pokouší veřejnosti odhalit skutečnou tvář známého vědce společnosti Life Foundation Carltona Drakea. Problém nastává v okamžiku, kdy mu jeho odhodlání pomalu se měnící v posedlost zlikviduje kariéru a dokonce zničí vztah s jeho přítelkyní Anne (Michelle Williams). Tehdy přichází na scénu Venom v podobě černé, slizké, ale velice živé hmoty, kterou do sebe Eddie nedopatřením vstřebá. Zničehonic zjišťuje, že disponuje novými superschopnostmi a má možnost dělat, cokoliv se mu zachce. Zoufale se snaží udržet si vládu nad sebou samým, ale pouto s nepředvídatelným, zvrhlým a zuřivým Venomem se prohlubuje, až přestává být jasné, kde vlastně končí Eddie a začíná Venom.

S hlavním hrdinou v podání výrazného Toma Hardyho se perfektně seznámíte už v prvních okamžicích. S jeho životem, charakterem, postoji a názory, přítelkyní, prací investigativního reportéra. Moje pocity z Eddieho se pohybovaly značně na hraně, mnohem sympatičtější se pro mě stal až po té, co na sebe navázal symbiota. Hlavní záporný hrdina v podání Rize Ahmeda je sice těžce neoriginální - šílený, avšak bohatý a vlivný byznysman, který bezmezně věří své idee, avšak v podání tohoto herce mě Carlton Drake dost bavil. Zahrál postavu s takovou přesvědčivostí a nevinností, že jsem mu to skutečně věřila. Michelle Williams však moc neoslovila.

Jak to u filmů Marvelu obvykle bývá, nedostanete mnoho odpovědí na otázky typu: Co přesně jsou symbioti zač, nic více o jejich rase, historii. Pokud vás ukojí blesková úvodní story s pár záběry vesmíru, pak budete spokojení, avšak pro zvídavé a přemýšlející diváky ve filmu čeká až příliš otazníků, mezer a skoků, které děj mírně násilně posouvají dál, na správnou kolej. Nehledě na klasickou výstavbu filmu a přehnané bojové scény, jež popírají úplně všechno, že ani Venomovi jsem je nevěřila. Jinými slovy - moc digitální práce, grafik se pořádně rozjel.

Ale jinak... Nemohu si stěžovat. Film skvěle propojuje hororové prvky a výtečný styl humoru, který jsem si okamžitě zamilovala. Narozdíl od jiných marvelovských filmů (Ant-man) je servírovaný v decentních dávkách a na vhodných místech. Musím také vyzdvihnout perfektní soundtrack, jež dokresloval celkový dojem. Venom je spíš komorní film zaměřený zejména na Eddieho, symbiota a jejich vyvíjející se vztah. Překvapilo mě, že byl poměrně krátký, necelé dvě hodiny, Marvel filmy obvykle protahuje. Venom je nicméně dynamický, nabitý od první chvíle až do konce.

Na jednu stranu se můžete těšit na spoustu drsných, dramatických, dechberoucích scén, avšak Venom je zároveň úzkostlivě diskrétní. Jakmile má dojít na scénu se silnějším sexuálním podtextem, nebo naznačující příliš krvavé scény, kamera se podívá jinam, nebo následuje střih. I přesto vás mohu ujistit, že napětí vás čeká dost. A Venom je pořádně děsivý.

Pro milovníka Marvel filmů (nikoliv komiksů) nabízí Venom opravdu uspokojivý zážitek. Dostanete naservínovaného charismatického Toma Hardyho i jeho žravého společníka Venoma, oba si skvělou padnou ve stylu humoru, takže představují neopakovatelné duo. Dále vás čeká hromada hlášek, které skutečně nepostrádají vtip, dostatek dramatických scén a akce, zkrátka Marvel v jeho dobré podobě. Sice se film neobejde bez klasických chyb, ale pokud hledáte něco ucházejícího na oddych a nechcete u sledování moc přemýšlet, prostě si užít nadupanou filmovou smršť, Venoma vám doporučuji.

85%

Jaký je váš názor na Venoma?

Maddie