Seriálománie: The Royals, Red Band Society & Stranger Things

by - 11/01/2016


Ahoj,
v posledních dvou, skoro třech měsících jsem u sebe zaznamenala prudký nárůst zájmu o seriály. Nejsem sice nějaký šílený seriálový maniak, který shlédne 5 dílů denně (minimálně), ale za zmiňovanou dobu jsem zvládla dokončit hned tři seriály, nebo alespoň ty série, které vyšly.
Věřte mi, na mě to je pravdu výkon!
Samozřejmě jsem se ihned chtěla podělit o své dojmy s vámi, ale pořád jsem necházela dostatek času, nebo jsem to zkrátka odkládala. A koukejte, jak to dopadlo. Seriálů se nakonec nahromadilo tolik, že je musím nacpat do jednoho článku!

The Royals

Výsledek obrázku pro the royals

Seriál The Royals jsem při prvotním kontaktu odsoudila jako hloupost, pak mi ho ale doporučila kamarádka a já si řekla: Proč ne? Za zkoušku nic nedám. Dobře jsem udělala. The Royals je totiž v podstatě parodie na nejen britskou monarchii, ale také na tento vládnoucí systém obecně. Nevybíravě, ale vtipně a v mezích únosnosti kritizuje i poměry ve společnosti a chování lidí. Seriál je neskutečně zábavný, má šmrnc a je propracovaný i po módní stránce.
Zatím vyšly dvě série, ale třetí na sebe nenechá dlouho čekat. Zatímco v první sérii se tvůrci spíš zaměřili na nezřízený a šílený život královské rodiny připomínající jednu ohromnou párty, případně divočinu plnou zuřivých šelem hájících své teritorium, ve druhé naopak věnují větší důraz na psychiku a vztahy postav. Dvojka působí seriózněji a tajemněji, řešení vražd a komplikovaných tajemství z minulosti se dostává do popředí. Dojde k výraznějšímu vývoji psychologické stránky postav.
Povrchnost a zábava ustoupí vážnějším a hlubším tématům, což pro někoho možná přestane být lákavé a dostatečně atraktivní, ale já si myslím si, že tento nápadný kontrast seriálu rozhodně prospěl. Navíc pro všechny díl zůstává společný napínavý konec, který nutí diváka koukat se dál a dál.
Ke The Royals nenacházím žádnou větší výtku. Pokud hledáte něco oddychového, zábavného a stylového zároveň, toto je více než dobrá volba. Kromě toho neskutečně fandím vztahu Eleanor&Jasper.

90%
Red band society

Výsledek obrázku pro red band society

I tento seriál jsem začala sledovat na základě doporučení od kamarádky. Z prostředí královského paláce se přesuneme na diametrálně odlišné místo - do nemocnice. Ale věřte nebo ne, i tam je to pořádná divočina, zvláště když se jedná o partu dospívajících teenagerů, kteří z různých zdravotních důvodů musí v nemocnici dlouhodobě pobývat. Postavy jsou opravdu rozmanité, tím myslím nejen dětské pacienty, na pomyslné druhé straně totiž stojí místní personál. Nad nimi všemi najdeme vskutku nezvyklého vypravěče - mladého Charlieho, který je v kómatu. jeho kóma způsobuje, že je sice přítomen, slyší a vnímá, ale také má určitý nadhled, jež z něj činí výtečného pozorovatele a tlumočníka.
V Red band society nejde jen o poutavý příběh, zajímavé a šokující zvraty, nejde jen o to, kdo se s kým rozejde nebo dá dohromady. Seriál překypuje silnými emocemi a nabízí mnoho témat k zamyšlení. Nemocnice je takový malý svět s vlastními zvyklostmi a pravidly.
Kromě hlavních aktérů se často objeví i epizodní role, které příběh sice oživí, ale mnohdy pak nevysvětlitelně či nelogicky zmizí, což mi trochu vadilo. Občas dojde i k odchodu jedné z významných postav, tento zvrat má však téměř vždy očekávané vyústění. Trochu nápaditosti by nevadilo!
Ale jinak nemohu říct o Společenství červeného náramku jediné křivé slovo. Nabízí totiž úplně vše - na jedné straně se budete dobře bavit a se zaujetím sledovat složité vztahy a nejnovější události, ovšem také se vám dostane šance uvědomit si mnoho důležitých věcí.

85%

Stranger Things

Výsledek obrázku pro stranger things

Pokud jste si stále nepřišly na své, Stranger Things vám možná padne do noty. Nepatří ani mezi komedie, ani mezi příběhy ze života, zařadila bych ho spíše do žánru thrilleru a hororu. Odehrává se v 80. letech minulého století. Tvůrcům se podařilo vytvořit nesmírně realistické kulisy, takže máte až děsivě skutečný pocit, že jste se přesunuli o několik desítek let zpátky.
Kromě toho příběh o mizejících lidech, podivné holohlavé dívce s nadpřirozenými schopnostmi a zrůdě, která tiše našlapuje kolem podpořili temnou atmosférou a děsivým hudebním doprovodem. Z této vražedné kombinace běhá mráz po zádech!
K dokonalosti pak stačí už jen dobré výkony herců, avšak v tomto seriálu nejsou jen dobré či ucházející. Každý jedinec svoji roli ztvárňuje velice přesvědčivě, konkrétně třeba matka zmizelého Willa předvádí bez výjimky excelentní výkony. Ani čtveřice hlavní postav navzdory svému nízkému věku (jsou to děti) za ní nezůstává o mnoho pozadu. Já si je zamilovala.
Divák se moc věcí během sledování nedozví, rozhodně ne najednou. Dostává jen drobné dílky skládačky obestřené závojem tajemství a otazníků. Přesto se během pouhých osmi dílů dokáže rozvinout a skončit celý příběh. Ten je sice sám o sobě slabší, označila bych ho spíš za myšlenku, motiv rozvedený do podrobnější podoby, ale nad jakýmikoliv nedostatky hravě převažují geniální herecké výkony a stejně geniální kulisy a prostředí. Opravdu vřele doporučuji.

95%

Článek je u konce. Pokud jste některý z jmenovaných seriálů viděli, určitě nezapomeňte do komentářů přidat svůj názor. A pokud ne, snad jsem vám nabídla zajímavé tipy pro chladné podzimní večery.


You May Also Like

10 komentářů

  1. Royals vypadá velice dobře, přidám si to na seznam a pustím se do toho hned jak dokoukám Doctora WHO a Agents of S.H.I.E.L.D. :)
    Red Band Society mi připomnělo SCRUBS, i když stejné bude asi jenom prostředí. :D
    Stranger Things mi pořád nutí kamarád... když ono je tolik skvělých seriálů (a samozřejmě i knížek) a tak málo času :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doctor Who je zajímavý tip, ale na můj vkus má moc sérií :D
      Ano, myslím, že se shoduje jen prostředí :D

      Vymazat
  2. Tak moc se těšim na třetí sérii The Royals :D
    A asi se teda pustím do Společenství červených náramků :)

    OdpovědětVymazat
  3. The Royals i Stranger Things sleduju a oba seriály naprosto miluju! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ani jeden z uvedených seriálů jsem neviděla, ale na The Royals a Stranger Things se chystám :D

    OdpovědětVymazat
  5. The Royals také sleduji. Momentálně jsem tedy v půlce druhé série, ale jistě to dokoukám dřív, než začne třetí :)
    Red Band Society jsem sledovala a mrzí mě, že zůstalo jen u jedné série. Je to úžasný seriál.
    O Stranger Things jsem slyšela, ale zatím jsem se nerozhodla, jestli se na seriál podívat. I když po tvém názoru jsem nakloněná k tomu, abych se na něj mrkla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já třetí netrpělivě očekávám :)
      Je to vážně škoda! Mohli dát třeba druhou sérii ve stejné nemocnici, ale s jinými pacienty :)
      Zkus ho, mohl by se ti líbit :)

      Vymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)