Šampion (rc)

by - 2/02/2015

"A jestliže chtějí Day a June zachránit Republiku, musí obětovat to nejdrahocennější, co mají."

Autorka: Marie Lu
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 343
Rok vydání: 2013/USA, 2014/ČR
Díl: 3 - závěrečný (předchoz díly - Legenda, Fenomén)
Vázaná s laminovaným potahem

První dojmy


Na poslední díl jsem byla opravdu zvědavá, těšila jsem se, jak to všechno skončí a hlavně doufala, že autorka finále dobře zvládne. Navíc kniha vypadala hodně nově, na to že byla z knihovny (já si knížky bohužel nekupuju a většina těch knihovních už je dost ohmataných). První stránka mě sice dokonale zmátla, ale pak už to lehce postupovalo dál. Obálka je podstatně bohatší než u Fenoménu, nepatří sice mezi ty nejhezčí, ale i tak se mi líbí. Dokonce bych řekla, že je z celé trilogie nejpovedenější.


O autorce


Marie Lu se narodila nedaleko Šanghaje. Později však začala studovat v USA na Univerity of Southem  California a přestěhovala se do kalifornské Pasanedy. Předtím, než začala psát knihy na plný úvazek, pracovala jako umělecký ředitel ve společnosti věnující se vývoji videoher. Píše knihy pro mladé, hlavně dystopie.

Anotace - děj


June a Day přinesli pro Republiky obrovskou oběť, ale nyní se jejich země ocitla na pokraji zániku. V okamžiku, kdy se vše schyluje k podepsání mírové dohody s odvěkým nepřítelem Koloniemi, se přihodí něco, co změní kola osudu a uvrhne celý národ do boje o holou existenci. A jestliže chtějí Day a June zachránit Republiku, musí obětovat to nejdrahocennější, co mají. Odhodlají se k další oběti, nebo se nakonec ukáže, že všechno je úplně jinak?
(zdroj: databazeknih.cz)

Postavy


Daniel Altan Wing s přezdívkou "Day" - rebel, kterého Republika nemůže zkrotit, hledaný zločinec pohybující se za hranou zákona, hbitý, inteligentní, odvážný, dělá si starost o rodinu, starostlivý, nyní je na straně Republiky

June Iparisová - stejně inteligentní, hbitá a pohledná dívka s pozorovacím talentem, narozdíl od Daye má našlápnuto opravdu vysoko, je "zázračné dítě Republiky", všímavá, hodnotící, kalkulující, silná osobnost

Anden Stavropoulos, nový Elektor Primo - uhlazený, obratný řečník, trpělivý, příjemný, rozený politik, zároveň však poměrně autoritativní, zdrženlivý, v hloubi duše osamělý

Můj názor

Už je tomu sice týden, co jsem poslední díl této dystopické trilogie dočetla, ale bohužel jsem se k recenzi  zatím nedostala. Přiznávám se, že mě Šampion dost uchvátil, asi vám ale nedokážu říct, který ze třech dílů byl nejlepší. V něčem vede Legenda, v něčem Fenomén, v něčem Šampion.

Co bych však vyzvedla u Šampiona,  je jeho naprosto úžasný konec. Autorka vybrala ze všech možných zakončení trilogie ten nejlepší. Kdyby to skončilo tím, že by Day a June byli spolu a žili šťastně až do smrti, asi bych nadávala. Ale takhle... zároveň strašně smutné a zároveň radostné a uchvacující. Aneb konec Šampiona si prostě musíte přečíst.
Také se mi líbila Antarktida, její technologie úplně odlišná od Republiky. Vlastně si autorka opravdu pohrála s tím, aby každá země, ve které se odehrávala část děje, byla naprosto jiná. I Kolonie se od Republiky výrazně odlišovaly. Ale Antartida neměla chybu.
Marie Lu má asi takový zvyk překvapovat čtenáře nečekaným odhalením. V Fenoménu čekalo nejedno tajemství a i v Šampionu došlo k děsivému odhalení. Jen škoda, že mu byla věnovaná jen zběžná pozornost.
Co se týče toho, co bych vytkla, tak mám takový pocit, že si autorka dost upravuje jisté skutečnosti, aby se to víc hodilo do dalších dílů. Něco, o čem v Legendě a Fenoménu nepadla snad ani zmínka, je najednou obří problém. Taky mi přišlo, že byl Šampion tak nějak oddělen na dvě části - nejdřív dění v Denveru, pak v Los Angeles. Bylo to takové matoucí. Celý děj byl vlastně dosti roztáhlý.
Závěrem bych řekla, že jsem s Šampionem spokojená. Nepřekvapil mě, ale ani mě nezklamal.

Hodnocení

Obálka

75%

Kniha

90%

Na úplný  závěr bych sem ráda přidala takový jeden úryvek/citát z Fenoménu. Mám ho strašně ráda, jelikož mi pomáhá v mých, ehm, depresivních chvílích. Navíc podobná slova použila jedna osůbka (respektive osoba rodu mužského), když tak hleděl na ten můj ztrápený ksichtík a chtěl mi pomoct. Pořád si říkám, kde ta slova vzal, jestli náhodou nečetl taky Fenomén ;)

You May Also Like

0 komentářů

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)