Nejlepší z nejlepších | 2018

by - 12/31/2018


Ahoj,
nebylo tak dávno...
Ne, bylo to hrozně dávno, kdy jsem vítala tento rok a loučila se s předchozím. Během následujících 365 dní se událo tolik věcí, že je těžké dohlédnout na začátek.
V tomto článku bych vám ráda nabídla malé shrnutí "dvatisíceosmnáctky" především z pohledu mého blogu, knih, filmů... a poodkryla plány na rok 2019.



Kulturní přehled

Knihy
Přečetla jsem, ehm, neuvěřitelných 25 knih! Důkazem jest článek Knižní výzva 2018. Myslím, že status knižního blogu tímto definitivně mizí v nenávratnu. Čtu pořád a rozhodně nepřestanu, pouze dělím čas do více aktivit okolo a taky se mi poměrně pozměnil výběr žánrů a děl. Chcete znát pět knížek, u nichž jsem zvolila opravdu dobře?

  • Gemina, 2. díl Akty Illuminae ještě více propracovanější po stránce grafické a příběh také top. 
  • Smrtka, šokující, absolutně pohlcující a těžce originální.
  • Probuzení bohové, ačkoliv první díl byl o kousek lepší.
  • Tisící patro, starší kousek, avšak já jsem se k němu dostala až letos. Je to napínavé dílo se strhujícím příběhem a odrazem na společnost.
  • Zářivá světla velkoměsta, hodně starý kousek (24 let od 1. vydání u nás), ale s přesahem do dnešní doby napsaný v netradiční druhé osobě.
(Názvy knih jsou zároveň odkazy na příslušné recenze)

Samozřejmě jsem narazila na několik solidních propadáků, ale o nich se tu šířit nebudu, neboť každému se líbí něco jiného. Taky teď hodně čtu povinnou četbu k maturitě. A světě div se, většina děl je vlastně docela fajn!

Filmy
Zhruba v první třetině roku se mi dařilo, koukala jsem dost a často, nicméně léto se tomu postavilo do cesty. Navíc... drtivá většina filmů, jež jsem v poslední době viděla, je zkrátka neuspokojivá. Řekla bych, že kvalita tvorby obecně klesá, neboť většina snímků zásadně nevybočuje z řady a drží se osvědčeného, ale již profláknutého stylu. Téma na další článek ;).
Ale pár docela fajn filmů by se našlo:

  • The Greatest Showman, muzikál v hlavní roli s Hughem Jackmanem mě rozhodně bavil
  • Cloverfield (já vím, že je to z roku 2008!) vystupuje z řady ostatních tím, že je točený jako pseudodokumentární film, ačkoliv jde o naprostou fikci, nicméně tento koncept je neuvěřitelně chytlavý.
  • Lady Bird také trochu vybočuje, trapně neoriginální a zároveň neuvěřitelně jedinečný snímek.
  • Nespoustaný Django, po většinu času jsem netušila, jestli si mohu dovolit se smát, nebo jestli by to bylo příliš necitelné a raději bych měla projevovat lítost a smutek. Cool film.
  • Bohemian Rhapsody, novinka vynášená do nebes, takže se přidám i já. Ve výsledku naprosté nadšení, ačkoliv jsem během první poloviny málem odešla z kinosálu.
Pak mám v nabídce mnoho ucházejících, průměrných filmů, které si ale zmínku nezaslouží. Ze seriálu bych vypíchla Black mirror, Sense8 či Westworld (nejsou to zrovna aktuální kousky, ale já si bohužel  Netflix neplatím... ;))

Highlights of 2018

  • Blog překročil hranici 100 000 návštěv. Děkuji a děkuji.
  • Zveřejnila jsem 63 + 1 článků (ten jeden jsem vlastní blbostí poslala do článkového nebe. A to se mi zrovna opravdu povedl!)
  • Úspěšně jsem absolvovala ve hře na příčnou flétnu a uzavřela devítiletou kapitolu Maddie vs. ZUŠ.
  • Strávila jsem celkem 104 dní v Anglii. To je skoro třetina roku.
  • Do školy jsem letos nastoupila jenom se třítýdenním zpožděním (minulý rok to byly 2 měsíce, lepším  se).
  • Uvědomila jsem si, co chci v životě dělat a kterým směrem se vydat. Asi. Uvidíme.
  • Přežila jsem. To je hodně velký úspěch ;))

Plány na rok 2019

Všichni určitě hned vytasí, že dávat si předsevzetí na Nový / nový rok je již přežitek. Ale plány a předsevzetí jsou dvě docela odlišné věci. Já si neslibuji, že začnu pravidelně chodit do fitcentra a v neděli ráno běhat, ani že přečtu alespoň dvě knihy týdně. Bylo by to sice vážně super, ale snažím se být k sobě upřímná...

Ale plány mám. Takové, které potřebuji splnit, abych se v životě mohla vůbec posunout dál a pak ještě jiné, bez nichž se můj další rok prostě obejde.

  • Řidičský průkaz - První jízda v autoškole se uskutečnila v dubnu 2018 a od té doby jsem ještě nedojezdila. Moje tempo je vážně závratné! Po takové době by se mi už opravdu líbilo mít konečně ten dokument v ruce.
  • Maturita - Další nutnost, nehodlám na gymnáziu děsit nižší třídy ještě dalšíc školní rok. Ideálně bych potřebovala odmaturovat s velmi pěknými známkami kvůli studiu...
  • Univerzita - V Anglii. Umanula jsem si, že chci studovat právě tam. Tedy moc bych chtěla. Nezbývá, než udělat maximum pro přijetí, dostat se na jednu z pěti vybraných a v září nastoupit.
  • Cestovat - V mém seznamu je hned pár zemí, které plánuji navštívit. Léto bych také ráda strávila někde v zahraničí samozřejmě jako pracující člověk. Když už mám pracovat, ať není za kasou v Kauflandu (nic proti Kauflandu ;))
  • Lépe si organizovat čas a maximálně ho využít ke svému prospěchu a rozvoji - Jsem hodně špatná v time managementu... Jelikož brzy (pravděpodobně) dokončím střední, budu mít mnohem větší šance se věnovat věcem, které mě zajímají (a ne být ráda, že jsem akorát těsně stihla všechny deadlines a naučit se na testy).
  • Naučit se odmítat -  to nemá vyznít nijak namyšleně, jenom bych si měla utřídit, komu opravdu chci věnovat čas a energii. Snažím se být milá na všechny a vyhovět co nejvíce lidem, těžko říkám ne a často tak ztrácím sama sebe a hlavně lidi, na nichž mi opravdu hodně záleží.
  • Užívat si - Dokud jsem mladá, že jo ;))

(a taky si najít boyfrienda, být pořád šťastná, fakt chodit cvičit nebo běhat aspoň jednou týdně, zbavit se svých nepěkných zlozvyků... Však to znáte.)

Příliš dlouhé články nejsou zrovna v oblibě a tento už začíná mít opovážlivě velký rozsah. Jenom bych vám ještě chtěla moc poděkovat za podporu, všechna přečtení, inspirativní komentáře a zajímavé spolupráce. Díky! 

Šťastný a úspěšný rok 2019 :)

Maddie
Prosím, podpořte mě na sociálních sítích. :)

You May Also Like

15 komentářů

  1. Súhlasím, že Gemina je úplne super, už len prečítať tretí diel. :) Trochu ma desí tá dĺžka. :D Trochu ti závidím, že povinné čítanie k maturite považuješ za celkom fajn, ja sa s klasikou nekamarátim. :D N a The Greatest Showman sa zhodneme, ten soundtrack ešte stále počúvam. :) Inak ti prajem šťastný nový rok 2019 a nech ti tie plány vyjdu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ho dostala v angličtině, což asi úplně nedávám. Je tam moc terminologie :p
      Já si ho také občas pustím :)

      Děkuji, tobě také!

      Vymazat
  2. Akta Illuminae jsou na mém seznamu, které si chci fakt přečíst, jen se k ní bohužel nedaří dostat. :/ Jsem ráda, že nejsem jediná, kdo tvrdí, že četba k maturitě byla fajn. Dokázala jsem v ní najít opravdu krásné skvosty.
    Držím ti palce, aby ti všechny tvé plány vyšly. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, protože je to opravdu skvělá série ;)
      Když si člověk umí vybrat, je to pak vlastně fajn čtení.

      Děkuji moc.

      Vymazat
  3. drzim palce, at se ti vsechny plany splni a podari se ti vse co chces :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím, že je super, že si dáváš především splnitelné cíle a nalila sis čistého vína v tom, co v tomto roce hodláš opravdu zvládnout. Já s tím mám přeci jen trochu problém a i když to nenazvu "předsevzetí" ale "plán" tak mi to kolikrát stejně moc nevyjde. Jsem asi lenoch:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosímtě, já jsem taky lenoch, ale miluju plánování :D

      Vymazat
  5. Nečetla jsem žádnou z těch knížek a neviděla žádný z filmů, takže to nemůžu soudit. Ale držím ti palce se řidičákem, s maturitou a hlavně s tou univerzitou v Anglii. Já se chci pokusit o přijetí do Berlína. :) Tak zlom vaz! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsme na tom podobně :D Hrozně se mi líbí, že další mladí také mají chuť a odvahu zkusit to v zahraničí :))

      Vymazat
  6. Rozhodně přeji hodně štěstí s maturitou a hlavně s přijetím na univerzitu. Držím palce, určitě to zvládneš! Sice jsem tě zatím poznala jen přes blog, ale zdá se mi, že máš odvahu bojovat, takže to rozhodně dáš!
    Co se filmů týče (jo, beru to od konce :D), viděla jsem jen Bohemian Rhapsody a také naprosto souhlasím. Úžasný film, skvěle propracovaný, herecké výkony hodny nebe... vážně perfektní.
    A konečně jsem u knih. Smrtka je jasná, také jsem ji k sobě zařadila. Pro mě byly top ale ještě knihy jako Krutý princ, Divotvůrce, Hana, Stíny nad zálivem, V pasti lží a PROHNILÉ MĚSTO. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to je milé číst. :) Asi ano, protože bez boje to obvykle nejde :D
      A zážitek z kina Bohemian Rhapsody jen umocňuje...
      Díky za tipy, na knížku se podívám :)

      Vymazat
  7. Přeji hodně štěstí, hlavně s maturitou a s VŠ, ale i celkově do roku 2019. Moc pěkný článek :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný článek! Tvé plány se mi líbí a přeji, aby vše vyšlo tak, jak si představuješ :) také bych ráda cestovala a studovala jinde, bohužel zatím jsem "ztvrdla" na MU v Brně, tak uvidíme, kam mě osud zavane :) Přeji mnoho štěstí a úspěchu.

    Mimochodem Bohemian Rhapsody jsem také viděla v kině, z počátku smíšené pocity a ve finále naprostá pecka! :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)