5 důvodů proč

by - 7/17/2019


Ahoj,
když jsem se po školním roce vrátila do Londýna, množství příspěvků s tímto tématem se rázem nápadně zvýšilo. Nedivte se, je to totiž skoro (ale jenom skoro) nevyčerpatelná zásobárna nápadů na nové články. Dnes bych chtěla konečně řádně vysvětlit, proč jsem si hlavní město Anglie tolik oblíbila. Abychom měli jasno já i vy.

Plánovala jsem 6 týdnů, bude jich nakonec deset. Opět jsem si pobyt prodloužila. Šikovně se sešlo hned několik věcí: moje silná nevůle odjet, plán na druhou polovinu prázdnin nevyšel a také se mi zcela náhodně naskytly dvě skvělé příležitosti pokrývající otázku ubytování, na které jsem postupně kývla - bude ze mě catsitter. Nenacházela jsem důvod proč nezůstat (kromě propadnutého letu). Stejně jako minulé letní prázdniny...
Ale přejděme k mým pádným argumentům, proč jsem Londýnu propadla.

Důvod 1. - Moji lidé

S lahví cideru je to vždycky fajn :D
Že se ve městě vyskytují lidé, to asi není novinka dne, že? Jenže v tomhle městě žije podivuhodně mnoho lidí, kteří se pro mě určitým způsobem stali výjimečnými. Jsem moc ráda, že jsem se s nimi mohla setkat. Velice snadno si zde najdete "ty svoje" - lidská stvoření, která sdílí vaše názory, mohou vám snadno porozumět, mají podobné (ne - li rovnou stejné ) zájmy, zkrátka vám přinesou něco hodnotného a pozitivního do života. Už jenom popovídat si s nimi vás může velmi obohatit. Ještě lépe, pokud se stanete přáteli a setkáváte se častěji. 

Od minulého léta, kdy jsem zde strávila 3 měsíce, tudíž samozřejmě potkala hromadu úžasných lidí, jsem Londýn navštívila dvakrát během školního roku - pokaždé jsem se v rámci týdne stihla seznámit s jedním nebo více skvělými bytostmi. Nyní jsem zpět a už je takových osůbek hned několik. Drtivá většina z nich zůstává v mém životě nadále. Někteří samozřejmě aktivněji než jiní, všichni pro mě ale znamenají dost a jsem moc vděčná za to, kam mě posunuli. Však to znáte - ten milý pocit, že vám někdo rozumí a přijímá a sdílí vaše názory a zájmy. 

Oni asi ví, o kom hovořím. Děkuju vám.

Důvod 2. - Příležitosti

Pracuji ;)
Mluvím zejména o těch pracovních. Mnoho lidí (Čechy nevyjímaje) do Londýna a celkově do Velké Británie přichází za prací. Doposud totiž platí, že si zde vyděláte dost, a zaměstnání nebo brigádu seženete na každém rohu. O pracovní nabídky prakticky zakopáváte a pokud nejste vybíraví a nemáte speciální požadavky, jste zaměstnaní doslova hned zítra.

I v případě, že jste trochu víc vybíraví a směřujete za určitým cílem, nebo jste si přijeli budovat kariéru, Londýn je pořád stejně skvělý. Příležitosti přichází skoro samy. Skoro, nic samozřejmě není zadarmo. Ale rozhodně zde automaticky získáváte větší šance a možnosti - v otázce práce i studia, trávení volného času, koníčků..., a to je pro (nejen) mladé lidi jako já, rozhodně výtečná zpráva.

Pro mne to v praxi znamená, že pracuji tolik, kolik chci. A někdy se dostanu k takovým pracovním nabídkám, že si je vlastně užívám.

Důvod 3. - Nekonečné objevování a pestrost

Tohle je prosím taky centrální Londýn
Další z výhod je nikdy nekončící zásoba míst, které můžete v Londýně a přilehlém okolí navštívit a poznat. Žijete tu třeba pár let a přesto jsou pořád zákoutí, kam jste se ještě nepodívali. Jelikož jsem od přírody zvídavý člověk, miluju objevování a nové věci, tato živoucí metropole je pro mne ideální. Neomrzí. Stejně tak se nemůžete nudit snad v žádnou roční dobu, pořád se něco děje, nejrůznější kulturní, sportovní, umělecké, hudební, politické ... události, záleží na vás, co preferujete. Nuda ale nehrozí.

Též jsem naprosto nadšená, že zde mohu snadno potkat lidi z nejrůznějších koutů světa. Nelze to sice říct u všech národností, některé kultury jsou mi až příliš vzdálené, abych takové lidi pochopila, ale obecně vnímám multikulturnost jako plus. Nejenže zde mohu kromě angličtiny využít i druhý cizí jazyk, který slušně ovládám - ruštinu (je tu běžnější, než byste čekali), ale taky se mi prostě líbí fakt, že se mohu bavit s Iry, Loty, Skoty, Italy, Brazilci, Kazachy v jenom jediném městě.

Důvod 4. - Celková nálada

Hra barev
Miluju, prostě miluju, že tu na mne drtivá živých bytostí usmívá. Věřte nebo ne, jeden úsměv naprostého cizince vás donutí se cítit se lépe a taky se usmát na ostatní. Je to jako řetězovaná reakce. V obchodech se cítím jako zákazník, nikoliv vetřelec. Na předchodu vlastně nemusím čekat, řidiči automaticky pouští chodce (a to dokonce i v případě, když přecházíte silnici mimo přechod). Obecně platí, že ostatní vám ochotně pomohou, lidé jsou k sobě slušní, komunikace s kýmkoliv bývá obvykle přátelská. Téměř nikdy jsem se zde nesetkala s otevřeným nepřátelstvím, nebo odsuzováním. Převládá pozitivita nad negativním jednáním a chováním. Já vnímám obrovský rozdíl mezi Českem a Londýnem.

Jelikož jsou v Londýně na přistěhovalce zvyklí a je to extrémně multikulturní město, nemusíte se tu cítit cize. Skoro každý se sice ptá, odkud že to jsem (hned druhá otázka po tom, jak se jmenuji) Ale berou to spíš jako cool věc, že jsem cizinka, než že by mne za to neměli rádi. Nejhorší věc, která se může stát: Někteří ještě nezaregistrovali, že Československo už neexistuje...

Důvod 5. - Osobní růst

Pózuji, abych nakrmila sociální média ;)
A poslední důvod, který bych ráda zmínila, tak je osobní růst. Tím, že jsem se rozhodla na léto zmizet do cizí země a zrovna jsem si vybrala Anglii, strávila tu pár měsíců, jsem udělala obrovský krok v životě. Jsem z docela naivní, nezkušené, emočně nestabilní a převážně introvertní dívenky se stala docela schopná mladá žena. Pamatuji si, jak jsem minulé léto prvních pár týdnů celkem hysterčila a proklínala se za ten hloupý nápad. Zároveň jsem se ale odmítala vzdát a vrátit se. A na konci jsem si přála, abych se nemusela odjíždět. Udělala jsem veliký posun (mohu říct bez špetky sebestřednosti) a také mne to neskutečně vnitřně motivovalo a masivně zlepšilo celkově můj dost negativní přístup k životu. Nedokážu si představit, kde bych jinak teď byla.

Není to ovšem důvod primárně vztahující se k Londýnu - ale myslím, že je to dobré místo kde začít. Ať už se odvážíte odcestovat na vlastní pěst do jakékoliv země, nějaký čas zde pobýt a pracovat (nevím, jestli se to vztahuje na turistiku), posune vás to dál. I když je to třeba veskrze negativní zkušenost. Já jsem byla skutečně šťastlivý člověk, protože moje zkušenost byla až na pár momentů velmi dobrá.

Konec motivačních řečí. Teď už víte, proč mám Londýn ráda. Já jsem si vybrala toto město. A vy? :)

Maddie
Prosím, podpořte mě na sociálních sítích. :)


Fotky jsou moje, prosím nekopírujte je bez uvedení zdroje!

You May Also Like

22 komentářů

  1. Promiň, ale mě nejvíc zaujalo, že jsi byla catsitter. Miluju kočky 🐱. To bych taky chtěla dělat, úplnej dream job🙏.

    Verča ze Ztracena v Praze ║ RECENZE KNIŽNÍ SÉRIE JAK JSEM TĚ POZNALA

    OdpovědětVymazat
  2. V Londýně jsem byla jednou a rozhodně bych se tam chtěla podívat ještě někdy, celkově do Anglie. Já si zamilovala Stonehenge, ač je to pro mnohé jen pár kamenů. Celkově Anglie pro mě má trochu záhadné a pochmurné kouzlo a ten Stonehenge to dokonale dokresluje. A ty jejich telefonní budky a doubledeckery..
    Jinak super článek, věřím, že je tam mnohem víc možností, než u nás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky snažím navštěvovat víc části Anglie, ne pouze zůstávat v Londýně. Ačkoliv tam je pořád co dělat...
      Stonehenge já tedy ještě nenavštívila, to musím napravit!

      Vymazat
  3. Teď jsi mě dost slušně nalákala. Zní to jako skvělé místo. Líbí se mi hlavně to o tom přístupu. Nechápu, proč jsou tady na sebe všichni tak zlí, mají potřebu vše komentovat, nebo ještě lépe - soudit. Už jen kvůli tomu bych chtěla poznat místo, kde se na sebe lidi usmívají a berou to jako běžnou věc ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě to nefunguje na 100%, ale v drtivé většině případů mám pozitivní zkušenost, lidé jsou tu obvykle milí a slušní. :))

      Vymazat
  4. Beautiful! I would love to visit London someday.
    My favorite city is Las Vegas. Love living here!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Las Vegas must be an exciting place to live! I would like to visit the USA in general in future :))

      Vymazat
  5. Nikdy jsem nebyl v Londýně a četl jsem váš příspěvek, byl jsem překvapen - nemám o něm dobrý nápad, ale nejdůležitější věcí je, že se cítíte dobře ☺
    pozdravy
    Lili

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Londýn nemusí být každému po chuti, napětí to chápu :)

      Vymazat
  6. Lovely that you like this city, it's too busy and dirty for me :) Regards:**

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. It's definitely busy, I can agree. Some parts are also dirty, but not all London :)

      Vymazat
  7. Skvělý článek! Nejvíc souhlasím s tím osobním růstem a pracovními nabídkami, kterých je zrovna v Londýně nespočet. Já jsem právě na měsíc na Maltě, kde chodím do jazykové školy, tak doufám, že se také posunu zase o kousek dál. :)
    A být catsitter? To bych si moc přála! :D

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, Malta zní dobře! Kromě vzdělávání si tam můžeš užít slunce a moře, ideální :)

      Je to docela relax, nemusíš nic moc dělat, ale taky maličko osamělé. Bude článek :)

      Vymazat
  8. Nikdy jsem v Londýně nebyla, ale vždycky mě to lákalo! Ať se ti daří! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kup letenky a přileť ;) Londýn stojí za to navštívit.

      Vymazat
  9. Máš krásné důvody pro Londýn. Co jsem byla jednou v Londýně, tak mohu jen a pouze souhlasit s tím, že lidé jsou tam milí a rádi i pomůžou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou příjemní nejen na turisty, tak to tu prostě funguje :))

      Vymazat
  10. Z tvého článku sálá z Londýna strašně pozitivní energie a člověk by tam nejradši jel a taky si ho zamiloval. Ale byla jsem tam dvakrát a pokaždé to pro mě byl spíš takový rozporuplný zážitek. Jakože je to tam hezký, ale ne tak, aby to bylo mé oblíbené místo. Samozřejmě jsem poznala spíš jen ty turistické části a o tvých plusech toho moc nevím, ale jsou města, v nichž jsem hned při první návštěvě věděla, že jsou pro mě mnohem srdcovější. Asi přesně z těch důvodů, o nichž píšeš ty. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to chápu! Každý člověk má vlastní preference a chutě, pro mně to je Londýn, u tebe to vidím spíš na nějaké německé město, ne?

      Být tady jako turista je spíš za trest. Všechna turistická místa jsou pořád hrozně busy :p

      Vymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)